Täysin aloittelia

Terve.

Olen juuri 3 tagin onnellinen omistaja.

Kysymykseni kuuluu esimerkiksi lämpötila seurantaan.

Pitääkö olla puhelin sovellus päälä 24/7 että se piirtää lämpötilan diagrammia?
Huomasin että silloin kun puhelin / sovellus ollut pois linjoilta ja viime mittauksesta on esim 1h niin silloin piirtää suoraa linjaa lämpötilan suhteen. Se mitä lämpötila muutoksia sen tunnin aikana on tapahtunut ei siis rekisteröidy muuten kuin se Sovelluksen lopetuksen aikainen lämpötila ja sovelluksen uudelleen käynnistymisen aikana rekisteröity lämpötila.

Moi,

Sovelluksen saa skannaamaan tageja myös taustalla, App Settings -> Background Scanning Settings. Puhelimen tai jonkin muun gatewayn pitää kuitenkin olla aina tagien lähettyvillä jotta datat saa talteen

Moi.

Kiitos nyt ymmärsin.

Pitää ilmeisesti jättää puhelin tätä varten auki & conffata virransäästö tilat pois ilmeisemmin
että se kerää datan kellon ympäri. ( oli background keräys päällä ) "

Ensimmäinen testi " jääkaappi " alussa puhelin otti minuutin välein tägejä, siirsin yötä kohti sen 5min intervalliksi. Jostain syystä yönaikana tullu tunnin mittasia tägi välejä. Päättelisin näin että puhelin mennyt johonkin virransäästötilaan

.

Jos haluat seurata lämpötiloja etänä, kannattaa kokeilla www.meazurem.com. Tällöin ei tarvitse pitää ykköspuhelinta “päällä” eikä lähellä sensoreita.

1 Like

Tai sit ~50 euron DIY jos vaan itseltä luonnistuu: Raspberry pi + grafana

Itsellä on kotiautomaatioihin tarkoitettu homeassistant Raspberryyn asennettuna mutta se on jo ihan liian järeä järjestelmä pelkkään lämpötilan ym keräilyyn.

Terve, kiitos infosta.

Olen tutustunyt nyt hieman tähän meazuremiin, mutta en saa sitä toimimaan niinkuin sen pitäisi.

Olen ladannut Puhelimelle jota käytän Gatewayna nettiin ( android ) Tämän gateway sovelluksen,

Toisella puhelimella jolla haluan seurata dataa pilvestä olen ladannut tämän toisen remote version, mutta ongelmaksi tuntuu jäävän että saan yhden tagin kerran mutta sitten ei vaan dataa tule jostain syystä

  • Gatewayna toimiva android näyttää signaalin, ja lämpötilan.

  • Lukijana oleva androidi ei saa käppyröitä kuin yhden pisteen verran.

Pitää varmaa katsoa taas sovelluksen virransäästö jos se siitä johtuu :blush:

ps. Ruuvin omasovellus toimi loistavasti, ei ongelmia sen suhteen!

Pahoittelut ongelmista. Kannattaa kokeilla auttaako Gatewayn pitäminen laturissa. Jos ei auta, niin otathan yhteyttä support@meazurem.com niin pystyn auttamaan paremmin.

Moi Otso.

Aiotaanko Ruuvin omaa sovellusta kehittää eteenpäin jatkossa, jos näin niin mihin suuntaan millaisia lisä ominaisuuksia olisi näköpiirissä?

Itse toivoisin seuraavia

  • Historia tiedot pidemmiksi kuin 24h, esim Weekly / Monthly
  • Etä hallintaa - Remote control jotta tämä saisi toimimaan Gatewayna
  • Saadun datan uploadaus ja sen siirtäminen esim tietokoneelle tarkastelua varten, ilmeisesti tämä jo on mahdollista kun katsoin että sieltä saa luotua jonkun tiedoston minkä voi lähettää eteenpäin

Sovellus itsessään on selkeä ja helppo käyttöinen, hyvä layoutti mielestäni

Tätä tuskin laitetaan kännykkäappiin, koska haluamme että appi on käyttökelpoinen vanhoillakin puhelimilla. Tietokanta jossa on paljon datapisteitä on yllättävän raskas pyörittää. Tietysti jokin tunnittainen tai päivittäinen min/max voisi olla, esimerkiksi sykemittariappini näyttää 24 H käyrän ja sitten min/max päivän tarkkuudella pidemmältä ajalta.

Puhelimien etähallintaan on jo hyviä sovelluksia, kannattaa käyttää niihin erikoistuneita appeja. Appissa on jo gateway-toiminto jolla datan saa lähtemään palvelimelle HTTP Postilla JSONina.

24 H historian saa ladattua CSVnä.