Lisä lämpötila/kosteus anturi

Mahdollista kehittää,ruuvitag pro 3 in1 lisäanturina. Puikko lämpötila/kosteusmittari. Ideana olisi valmis konsepti mittaukseen pellolla. Tarkoitus mitata ulkolämpötilaa ja kosteutta ulkoa. Sekä saisi pellon lämpötilaa ja kosteutta maasta. Tikku on noin 20cm syvyydessä pellossa. Talvisin harso päällä. Tällä hetkellä on yksi firma, joka tarjoaa tälläistä systeemiä. Kustannuksiltaan kallis. Tälläiselle olisi varmasti enempi käyttöä

Vähän vastaavaa toivoisin. Itsellä olisi tarve upottaa anturi betonin sisään mittaamaan lattialämmitysputken lämpötilaa. Tähän kun saisin Ruuvin kiinni, niin voisin lähettää sen lämpötilan muidenkin Ruuvien tapaan ja laittaa sille valvonnan päälle joka hälyttäisi, jos lattialämmityskierrossa on häiriö ja riskinä putkien jäätyminen.

1 Like

@Poffu @Petri_Teranen

Hyviä uutisia!

RuuviTag Pro + ulkoinen lämpötila-anturi -paketti on tulossa.

Viimeisimmän tiedon mukaan ensimmäinen erä on mahdollisesti saatavilla jo tammikuussa, mutta tämä ei ole vielä varma aikataulu. Tarkemmat tiedot kerrotaan julkistuksen yhteydessä.

3 Likes

Tämähän on aivan hieno uutinen, Helpottaa mm kylmiöiden miitaamista. eikä tarvitse enää viritellä passiivi antenneja kylmiöihin. Hinta kiinnostaa, jos lisäantureita saa ostaa erikseen.

1 Like

Google translates as:
It is possible to develop the Ruuvi tag pro 3 in1 as an additional sensor. Stick temperature/humidity meter. The idea would be a ready-made concept for measurement in the field. The purpose is to measure the outside temperature and humidity outside. And you would get the temperature of the field and moisture from the ground. The stick is about 20 cm deep in the field. In winter, gauze on. There is currently one company that offers this kind of system. Expensive. This one would definitely have more use

Poffu Adderd: I would like something similar. I myself would need to embed the sensor in the concrete to measure the temperature of the floor heating pipe. If I could get Ruuvi to do this, then I could send its temperature like other Ruuvi and turn on monitoring for it, which would alert if there is a malfunction in the floor heating circuit and there is a risk of the pipes freezing.

Marko replied: The RuuviTag Pro + external temperature sensor package is coming.

According to the latest information, the first batch may be available as early as January, but this is not yet a definite timetable. More detailed information will be provided in connection with the announcement.

Moro,
Onko mitään dataa tuon ulkoisen anturin mitta-alueesta tai mallista (fyysinen muoto) …?

Ulkoinen anturi perustuu Texas Instrumentsin tarkkaan TMP117-lämpöanturiin, jollainen löytyy myös RuuviTag Pro:n sisältä. Kaapelin pituus on n. 50cm ja mittapää on metallinen. Tarkempaa tietoa tulee saataville verkkokauppaamme varsin pian.

1 Like

Hieno homma, kiitos tiedosta!

Any data on the range or model (physical form) of that external sensor…?
Lauri :The external sensor is based on Texas Instruments’ accurate TMP117 thermal sensor, which is also found inside the RuuviTag Pro. The length of the cable is approx. 50 cm and the probe is metal. More detailed information will be available in our online store very soon.

Great job, thanks for the info!

Moro,
onkos tämän anturin aikataulu vielä vahvistunut…?

Ulkoisen anturin ohjelmiston kanssa tuli vielä ylimääräistä säätämistä, mutta nyt sen pitäisi olla kunnossa. Olemme valmistelemassa myyntipakettia ja mikäli vastoinkäymisiä ei enää tule vastaan, arvioisin, että jo ensi viikon aikana voisi olla jo tilattavissa verkkokaupastamme tuote, joka sisältäää RuuviTag Pron ulkoisella anturilla.

Lauri’s update:There was some extra tweaking with the external sensor software, but it should be fine now. We are preparing a sales package and if there are no more setbacks, I would estimate that a product containing RuuviTag Pro with an external sensor could ready to be ordered from our online store within the next week.