Yksi tag kuudesta pätkii

Mökillä gateway ja seitsemän tägiä. Nyt yksi on alkanut pätkimään. Vaihdoin pariston - ei apua. Vaihdoin paikkaa jopa gatewayn viereen - ei apua. Minkä värinen valo pitäisi tagissä vilkkua?

Edit: vajaat kaksi tuntia jaksoi lähettää tietoja, sitten taas alkoi aukko datassa ja jatkuu…

Hei @kumimuumi
Kuulostaa äkkiseltään siltä, että anturi käynnistelee itseään. Laittaisitko viestiä meille asiakastuki @ ruuvi . com niin tutkitaan asiaa yhdessä?

Mikähän meni mynkään?

Osoitetta ei löytynyt

Viestiäsi ei toimitettu osoitteeseen asiakastuki@ruuvi.com, koska sitä ei löytynyt tai siihen ei voi lähettää viestejä.

@kumimuumi ilmeisesti alias ei toimi, korjataan, asiakaspalvelu @ ruuvi . com toimii. Pahoittelut!

Mistä muuten tietää onko pätkiminen tagista johtuvaa vai etäisyydestä Gatewayhin?

Nyt itselläni gateway hyvin verkkopiuhalla kiinni reitittimessä, mutta eräs noin 20m päässä toisessa rakennuksessa (hirsiseiniä) oleva tagi pätkii ja päivittää harvoin silloin kun päivittää.

Vielä olisi yksi anturi laitettava noin 30m päähän gatewaysta pihasaunan pumppukoppiin (seinät lauta/vaneri-seiniä sahanpurueristeellä) ja mietityttää toiminta ja sen varmuus.

Kokeilen huomenna ja raportoin.

Google says:
The cottage has a gateway and seven tags. Now one has started stuttering. I changed the battery - no help. I even changed seats next to Gateway - no help. What color light should flash on the tag?

Edit: it took almost two hours to send data, then the gap in data started again and continues…

Marko said: It suddenly sounds like the sensor is turning itself on. Would you send us a message customer support @ ruuvi . com so let’s investigate together?
+++
Antti added:How else do you know if the stuttering is due to the tag or the distance to the Gateway?

Now, I have a gateway connected to the router very well, but a tag in another building (log walls) about 20m away freezes and rarely updates when it does.

One more sensor should be placed about 30m away from the gateway in the pump booth of the outdoor sauna (board/plywood walls with sawdust insulation) and think about the operation and its reliability.

I’ll try tomorrow and report back.

Hei @Antti_Lehtinen , katso ensin WebUI:sta Station - Ruuvi kyseisen anturin signaalin voimakkuus. Jos lukemat ovat lähempänä -100 dB niin silloin jokin estää anturin kuulumisen Gatewaylle. Täältä löytyy vinkkejä signaalin parantamiseksi https://ruuvi.com/signal-strenght/

Asiakastuki analysoi dataa ja totesi, että pätkimisen ja ilmankosteuden välillä on positiivinen korrelaatio. Eilen ilmankosteuden noustua yli 90 prosentin tag keskeytti yhteyden. Vaihdoin kyseisen yksilön sisätilaan ja laitoin vastaavasti sisältä tagin ulos. Operaation seurauksena molemmat päivittävät tietoa - toistaiseksi.

1 Like

Marko replied: Hi @ Antti_Lehtinen, first look at the WebUI Station - Ruuvi, the signal strength of that sensor. If the readings are closer to -100 dB then something will prevent the sensor from belonging to Gateway. Here you will find tips for improving the signal https://ruuvi.com/signal-strength

kumimuumi
Customer support analyzed the data and found that there is a positive correlation between cutting and humidity. Yesterday, as humidity rose, a tag of more than 90 percent interrupted the connection. I switched to the interior of that individual and put the tag out of the inside, respectively. As a result of the operation, both will update the information - for now.