Webhook

Miten saan lämpötila-arvot suoraan MySQL tietokantaan. Minulla on ruuvi gateway ja 4 kpl ruuvi tag-pro antureita. Pitäisi saada anturin nimi, päivämäärä (pvm + aika) sekä lämpötila.
Yritin webhookilla, mutta en saa tarvittavia tietoja näkyviin, enkä oikein tiedä miten parsetan arvot php:llä. Täältä foorumista en löydä esimerkkejä tai muita, jotka olisivat asiaa kyselleet.

Hei,

olisiko MQTT hyödyllinen kiertotie sinulle?

Siirrän Ruuvin tiedot MQTT-välittäjälle ShellyPlusin avulla.

Terveisiä Saksasta

(käännetty Deeplin kanssa)

Google translates as:
How do I get the temperature values directly into the MySQL database. I have a ruuvi gateway and 4 ruuvi tag-pro sensors.
You should get the name of the sensor, the date (dvm + time) and the temperature.
I tried with a webhook, but I can’t get the necessary information to appear, and I don’t really know how to parse the values with php.

I can’t find any examples on this forum or others who have asked about it.

Google translates as:
Hey,

would MQTT be a useful workaround for you?

I transfer Ruuvi’s data to the MQTT broker using ShellyPlus.

Greetings from Germany

(translated with Deepli)

Sain tämän toimimaan ilman, että asensin mitään lisäkikkareita. Eli parsetin webhookista tarvittavat tiedot ja vein suoraan MySQL-tietokantaan lämpötilan, päivämäärän ja ajan sekä mac-osoitteen.

Tämä riittää tarpeisiimme hyvin. Kiitos kommentoijille.

I got this working without installing any extra tricks. That is, I parsed the necessary information from the webhook and took the temperature, date and time, and the mac address directly to the MySQL database.

This is good enough for our needs. Thanks to the commenters.

1 Like