.................

Olisiko linkkiä tuohon alustaan ja millä se koodi sitten suoritetaan (mikrokontrolleri vai pc)? Ei ihan selvinnyt mille olet tekemässä tuota ohjelmaa, mutta olen melko varma ettet pysy käyttämään printf ja scanf komentoja kuitenkaan. Pitää selvittää millä funktioilla ja miten näppäimiä saa luettua ja miten näytölle kirjoitetaan. Matemaattiset operaatiothan on toki samat, kun kieli ei vaihdu.

Vastaus on kyllä pystyy tekemään näytöllisen laskimen, mutta vaatii melkoisesti osaamista. Olen tehnyt vastaavalle alustalle (NXP LPC1768 Cortex-M3) kosketusnäytöllisen kännykän käyttäen valmista GSM moduulia, aloittaen siitä etten tiennyt asiasta yhtään mitään.

Viittaamasi alustan lisäksi tarvitset laudalla olevan STM32F103ZET6 mikrokontrollerin ohjelmointia varten JTAG-ohjelmointityökalun nimeltään ST-Link (voi käyttää myös Seggerin J-Link nimistä työkalua, joka itselläni on) joka kytketään laudalla olevaan JTAG/SWD porttiin ja PC:ssä USBiin.

Sitten tarvitset nk. toolchainin elikkä kokoelman käännöstyökaluja, joilla C-kielisestä ohjelmasta tehdään Cortex-M3:selle soveltuvaa koodia. Voit käyttää Windows ympäristössä Keilin ilmaista kokorajoitettua uVisionia tai CodeSourcery Liteä tai asentaa itsellesi ilmaiset GCC:hen ja Eclipseen perustuvat työkalut (google: setting up eclipse for arm cortex-m3). Keilin ilmaisversion kokorajoite on niin ankara, ettei käytännössä graafista käyttöliittymää saa puristettua (muistaakseni) 32k kokorajoituksen sisään.

Sitten tarvitset sen näytön, mielellään kosketussellaisen, jos olet asiassa tosissasi.

Sitten tarvitset asianmukaiset kirjastot Cortex-M3:lle (tulevat tuon evaluaatiolaudan mukana).

Lisäksi tarvitset STemWin kirjaston, jolla voi rakentaa GUI-tyyppisiä ohjelmia sulautetulle raudalle.

… ei ole helppoa, sen voin sanoa kokemuksesta. Minulla meni vuosi jumpata koko show läpi.

Jos asia kiinnostaa, suosittelen lämpimästi aloittamaan projektin mBed:illä, jossa on samanlainen Cortex-M3. Yhteisö on luonut valtavan määrän alustaa tukevaa sourcekoodia, ohjelmoinnin voi tehdä suoraan online-kääntäjällä. Ohjelmointi raudalle onnistuu suoraan drag-drop tyyliin tavallisella USB-piuhalla. Osta sellainen kosketusnäyttö, jolle joku on jo tehnyt kirjaston. Sillä tavoin itsekin aloitin, ja sillä konstilla olet parin viikon sisällä jonkinlaisessa toimivassa raudassa kiinni.

mbed.org/platforms/