Tagien nimeäminen Grafanassa

Grafana näyttää tagit näillä macciosoitteilla, mutta miten saisin tuohon legendiin näkymään selväkieliset nimet? Mihin tiedostoon tmv. ne tagien nimet pitäisi sijoittaa?

ruuvi

Onko tässä käytössä RuuviCollector vai jokin muu keräilijä? Jos RuuviCollector niin nimet voi laittaa ruuvi-names.properties nimiseen tiedostoon (esimerkki) joka tulee sijoittaa samaan hakemistoon kuin missä itse keräilijä sijaitsee. Tiedoston luonnin tai muokkauksen jälkeen RuuviCollector pitää vielä käynnistää uudelleen, ja tämän jälkeen nimet lisätään automaattisesti kaikkiin uusiin mittapisteisiin ja Grafanassa voi laittaa ALIAS BY: $tag_name

1 Like

Tämä on suoraan teidän imagesta kasaan pistetty. Pistin nuo macit + nimet tuohon ruuvi-names.properties -tiedostoon ja käynnistin koko Raspin uudelleen. Nyt jos tuohon kenttään laittaa $tag_name, se heittää jokaisen sarjan nimeksi “undefined”.

Pitääkö myös ruuvi-collector.properties olla käytössä ja pitääkö siellä olla jotain tuohon liittyvää? Systeemi näyttää käyvän ja kukkuvan vaikka hakemistossa on vain .examples.

Ja mistä tuon RuuviCollectorin ulosantia pystyisi seuraamaan lennossa?

Moi,

Blogissa olevan imagen tagit olen nimennyt “alias by” -valinnalla grafanassa

Käytin siis tätä imagea:

http://storage.ruuvi.com/ruuviberry_latest.zip

En tiedä mistä tässä kiikastaa, kun laitoin nuo mac=nimi -jutut tuohon ruuvi-names.properties -tiedostoon. Ja sitten ALIAS BY: -kenttään $tag_name. Ja lopputulos on undefined jokaiselle sarjalle.

Vai tarkoititko, että siihen ALIAS BY -kenttään voisi laittaa jotain muuta? Muut tekstit näyttävät tulevan kaikille sarjoille.

Olen laittanut “ALIAS BY” -kenttään käsin tagille nimen, kuten “Terassi” ja suodattanut jokaisen tagin MAC-osoitteen mukaann. Tuo $tag_name olisi toki parempi, en tiedä miksei se toimi tässä.

No juu, tuohan toimikin hyvin, teki oman queryn jokaiselle ja queryyn rajaus macille. Kiitos.