Sormenjälkitunnistin omaan projektiin?

Haaveilin tuollaisesta sormenjälkitunnistimesta, jonka voisi liittää vasta suunnitteluvaiheessa olevaan projektiin. Tarkoituksena olisi tehdä pöytäkoneeseen vähän modailuja ja liittää siihen kyseinen härpäke.

Saako noita mistään irtonaisena vai pitääkö se repiä jostain vanhemmasta läppäristä?
Onko kenelläkään kokemuksia tuollaisen pulttaamisesta omiin virityksiin?
Tai ylipäätään onko tämän ihan mahdoton juttu, lähteä itse tätä väkertämään?

Yhden elektroniikkamoduulin olen tehnyt, joka vaatii tuon sormenjälkitunnistuksen ihan kokeilumielessä. Virittely oli seuraavanlainen.

Läppäri tunnistimella ja siinä Linuxi. Linuxi hoiti ihmisen tunnistamisen ja pulautti elektroniikalle viestin, että henkilö tunnistettu. Tämän jälkeen elektroniikka toimi hetken aikaa ennen seuraavaa tunnistusta.

Omaan elektroniikkaan tuon tunkeminen olisi hankalaa. Lukija kun lähettää X*Y kokoisen kuvan sormesta ja se pitää itse tulkita. Jos ajattelee tuon tunkemista johonkin mikrokontrolleriin niin voi voi. Eli tehtävissä oleva temppu ja vaatii vain päättäväisyyttä lyödä päätä seinää kunnes seinä antaa periksi.

Kyllähän noita löytyy USB-versioitakin, mutta vaatinee avuksi toisen tietokoneen tai esim. jonkin BeagleBoardin tapaisen, johon pistää pyörimään Linuxin. Missään tapauksessa projekti ei kuitenkaan ilmaiseksi tule (BeagleBoardikin maksaa yli satasen). BB:ssä on se etu, että sen voi huoletta jättää pyörimään aina päälle, kun tarvitsee tehoa vain yhden watin molemmin puolin.