SimCom 900R tms. piirilevy

Laitanpa kysymykseni foorumille; toivottavasti tietäjät vastaavat.

Tarvis olisi siis saada kehiteltyä SMS-viestejä lähettävä gsm-modeemi,
käytettävän gsm-modulin merkillä ei ole väliä. Muuta toiminnallisuutta
en tarvitse, eli Rx, Tx, plus ja miinus. Ohjauksen hoitaa avr. Simcomin
900-sarjasta voisi saada halvimmat gsm-mokkulat, mutta entäpä piirilevy?

Oheistan parin päivän ikäisen keskusteluni Lauri Jämsän kanssa alle:

Terve,

Olet Trackerin kanssa touhunnut näiden kanssa… Katsoin WiVian sivuilta,
että otsikon mokkula maksaa noin 15 taalaa. Onko sulla ideoita, miten saan
sikahalvan gsm-tekstarin lähettävän, MCU:lla (Tx/Rx/GND) ohjattavan laitteen aikaiseksi? En siis tarvitse gsm-mokkulalta muita ominaisuuksia kuin SMS-lähetyksen. Otsikon laite on tarkoituksiini oikeastaan ihan liian hyvä.

Samaan aiheeseen liittyen, otsikon mokkula pitäisi varmaan tinata kiinni johonkin, jotta tarvittavat piuhat saa liitettyä. Kannattaisikohan piirilevy tehdä itse, vai käyttää WiVian settiä SIMCom SIM900TE-C. Hinta tosin nousee kympillä, ja tuohonkin tarvitsisi riviliittimen ja antennin.

Itse moduulilta (SimCom tai ihan mikä vaan) en oikeasti tarvitsisi muita liitäntöjä kuin jännite plus ja miinus, sekä Rx ja Tx.

Ideoita?
Tere,

SIM900 lienee edullisin ja myös helppokäyttöinen GSM-moduuli. Siinä ei taida kuitenkaan olla antenniliitintä itsessään kuten SIM908:ssa joka meillä on käytössä. Ei kannata siis ostaa pelkkää moduulia, ellei ole valmiina suunnitelmaa millaisen piirilevyn sille tekisit jne.

Tällaista yleisluontoista kysymystä olisi hyvä kysellä vaikkapa Ruuvipenkin foorumilla, että muutkin hyötyvät vastauksista. Saatan vastailla itse, jos on sanottavaa tai muutkin voivat toki ottaa kantaa

En osaa nyt paremmin sanoa, että mitä kannattaa tehdä. Tuskin alle 15 dollarin saat minkäänlaista muuta GSM-moduulia, eikä meidän käyttämä SIM908:kaan paljoa kalliimpi ole. Mikäli elektroniikkapuoli ei ole valmiiksi kovin tuttua, kannattaa ilman muuta hommata valmiiksi piirilevylle juotettu moduuli, josta löytyy myös sim-korttipaikka jne.

-Lauri