Servon ohjaus PC:llä

Pc (Win) → Arduino → Servo
Suunitelma: Ohjata servoa PC:n näppäimistöllä

Eli tossa on idea miten pitäisi saada toimimaan. Ongelman tässä varmaa teettää se että en osaa tehdä ohjelmaa PC päähän. Olen käyttänyt komentojen lähetyksessä tuota Arduinossa olevaa Serial Monitoria mutta huonopuoli siinä on että joka komento pitää lähettää erikseen. Eli komento->enter->komento->enter->komento->enter->jne jne…
Mitä pitäisi tehdä?

Itse olen tehnyt kaikki tuollaiset käyttöliittymät Processing-nimisellä työkalulla, josta mm. Arduinon IDE on kopioitu. Se on tavallaan graafisen ohjelmoinnin Arduino, Java-pohjainen IDE ja ohjelmointikieli, missä on paljon valmiita kirjastoja ja esimerkkejä esim. Arduinon kanssa kommunikointiin. Suosittelen katsastamaan sen, mikäli graafisten PC-ohjelmien tekeminen ei ole tuttua.

processing.org/

Tuo Processing on ihan uusi juttu. Olisiko jotain yksinkertasta testi/niksii jolla voisi testaa ton?
Vaikka: Processing -> Arduino -> Led
Eli: Arduinossa on ledi joka syttyy Processingin nappia painamalla

Tai jotain vastaavia helppoja alotus juttuja???

Arduinon sivulla on valmiita esimerkkejä arduinon ja Processing yhteiskäyttöön: http://arduino.cc/en/Tutorial/HomePage (Selaa sivua alemmaksi niin paljon että tulet kohtaan 4 jossa lukee “Communication”. Siinä on valmiita esimerkkejä.)

Näillä eteenpäin :wink:
Kiitoksia :sunglasses: