Servojen virransyöttö kaksikennoisella LiPo-akulla

Eli ajattelin servoille hommata 2S lipon, ja tuon akun jännite pitäisi pudottaa servoille sopivaan 6 volttiin, niin miten tuo hoidetaan? Mitä nyt olen lueskellut, niin tuokin hoidetaan ilmeisesti vastuksella. En vain tiedä servojen virrankulutusta yms, joka aiheuttaa hämminkiä laskuissa.

[size=85]EDIT: Luotu kysymyksestä uusi viestiketju.
-Lauri Jämsä[/size]

No vastus on huono ratkaisu. Mikä lieneekään akun jännite (kun en ole noihin lipoihin perehtynyt), niin kun virta ei kulje, tarjoilla on vastuksen päästä akun napajännite. Lisäksi virta ei ole vedon eri vaiheissa sama joten se ohjaus ei toimi oikein kunnolla. Riippuen tehosta ja vaadittavasta jännitepudotuksesta, esim LM317 voi virittää pudottamaan jännitteen tuohon 6 volttiin. tai 7805 ja kaksi diodia maa jalkaan tekee suurin piirtein saman tempun. Jos sinne tarvitsee suurempia tehoja ajaa niin sitten hakkuria väsään.

Mää oon tehnyt liidokkeihin 2S liposta vastari akun käyttämällä 5v tai 6v regulaattoria.
Monessahan servossa on 6v:ltin spektit mikä on vääntö ja nopeus, yleensä jos 6v tietoja ei oo servolla niin kannattaa käyttää normaalia 5v.

Tavallista lineaariregulaattoriako? Servothan saattavat imaista useampia ampeereita virtaa, joten pitää olla kunnollinen regulaattori ja jäähdytys. Riippunee tosin täysin servoista ja niiden tehoista.

Ihan 7805 tai 7806 regua oon käyttänyt, hyvin on mennyt 4 kpl HS-85MG servoa eikä ole tarvinnut jäähdytys siiltäkään koska eipä tuo 7.2v lasku 6 volttiin pahemmin taida lämpöä tuottaa.
Tosin lennokeissa nyt yleensä sarvoihin ei kauheempia rasituksia tule edes.

Voinhan tossa mittailla vähän mitä millanen servo vie.

Täytyykin noita regulaattoreita pistää tilaukseen. Eiköhän tuollainen 6v 1A regulaattori kestä, jos jokaiselle servolle laittaa omansa (ainakin kameran pan&tilt-systeemissä)?

Täytyy itsekin kokeilla, paljon nuo Futaban s3003 kopiot vievät virtaa sekä rasituksessa että ilman rasituksia. Itsellä ei vielä ole, mutta kiinnostaa tietää myös noiden TowerPron MG995 -servojen virrankulutus (muistaakseni noitakin servoja myydään monella merkillä).