Sähkömagneetin tehon lisäys?

Heipparallaa.

Pystyykös valmiin käämitetyn sähkömagneetin tehoa lisäämään jatkamalla käämitystä, vai onko mahdotonta?
Onko ainut keino vaihtaa sähkömagneetti valmiiksi tehokkaampaan tai tehdä koko käämitys alusta loppuun uusiksi?

Mulla on mönkijässä sähkökytkentäinen 4WD joka toimii sillä idealla, että sähkömagneetti hidastaa etuperän osien pyörimistä. Tämä hidastaminen saa aikaan sen, että kitkarullat pyörähtää epäsymmetrisessä keskiosassa eri asentoon ja kiilaavat ulkokehän (moottorilta tuleva voima) ja sisäkehän (etupyörille menevä akseli) kiinni ja tällöin neliveto kytkeytyy. Jousi vastaavasti painaa näitä rullia asentoon jossa eivät ole kiilautuneena. Nyt ongelmana on se, että magneetti kyllä toimii mutta on teholtaan vaisu. 4WD ei aina kytkeydy lainkaan, toisinaan pitkällä viiveellä. Ongelmaksi olen paikantanut tuon sähkömagneetin riittämättömän voiman joka ei saa tuota hidastettavaa palasta tarpeeksi vedettyä kohti & hidastettua.

Sähkömagneetti tässä on laakerin mallinen, pyöreä kehä johon käämitty johdin kehän suuntaisesti. Sen sisäkehällä, muovista “kelarunkoa” vasten on metallia (vähän kuin laakerin ulkokehä) joka magnetisoituu ja jota vasten tätä jarrutettavaa osaa vedetään. Itse “kelarungossa” on kyllä tilaa lisätä kierroksia ja mietinkin että onko mahdollista lisätä magneetin tehoa lisäämällä kierroksia?
Jännitteenä laitteessa 12V, latauksen aikana varmasti lähempänä 14V (en ole mitannut).
Kelan vastus 24ohm ja virtaa ottaa nyt 0,49A. Kun kytkin akkulaturin kiinni jolloin jännite tietysti nousi niin virtaa otti 0,55A.

Osaakos joku sanoa jotain / herättää keskustelua&mietintää?

Kuva kertoo enemmän kuin sanat, joten tässä siis kuva tuosta osasta:
Tuo musta kehä tuossa on kertomani “kelarunko”. Sitä kohti, täältä katsojan suunnasta vedeään pientä peltilevyä joka siis tällainen:

Tuomo

Sähkömagneetin voima on verrannollinen käämin kierroksien ja virran tuloon NxI
Kierroksien lisääminen kasvattaa käämin vastusta ja virta pienenee samassa suhteessa, jolloin voima ei kasva, jos jännite on vakio.
Jos käämiä voi jatkaa paksummalla langalla, voimaa voi kasvattaa.
Esim. langan halkaisijan kaksinkertaistaminen ja kierroksien kaksinkertaistaminen kasvattaa voimaa 60%.