RuuviTagSensor.get_datas palauttaa oletusarvoja?

Tervehdys kaikille ja anteeksi jos kysymykseni meni vÀÀrÀÀn osioon.

Sain ensimmÀiset RuuviTagit eilen. Yhteys tablettiin toimii molemmista antureista hyvin ja antaa ihan luotettavia lukemia. Nyt yritÀn saada luettua python-scriptillÀ dataa myös lÀppÀrille, koodi on lyhykÀisyydessÀÀn seuraava:

from ruuvitag_sensor.ruuvi import RuuviTagSensor
import ruuvitag_sensor.log

def handle_data(found_data):
print('MAC ’ + found_data[0])
print(found_data[1])

if name == ‘main’:
ruuvitag_sensor.log.enable_console()
macs = []
ruuviData = RuuviTagSensor.get_datas(handle_data, macs)

lopputulos on:

MACs: []
DATA TYPE 2 IS OBSOLETE. UPDATE YOUR TAG
MAC DU:MM:YD:AT:A9:3D
{‘data_format’: 2, ‘temperature’: 24.0, ‘humidity’: 30.0, ‘pressure’: 995.0, ‘identifier’: None}
DATA TYPE 2 IS OBSOLETE. UPDATE YOUR TAG
MAC NO:TS:UP:PO:RT:ED
{‘data_format’: 2, ‘temperature’: 24.0, ‘humidity’: 30.0, ‘pressure’: 995.0, ‘identifier’: None}

Eli nuo MAC-osoitteet ovat varsin hassuja ja arvot ovat aina samat eivÀtkÀ vastaa kyllÀ mitÀÀn oikeaa. MitÀs olen tehnt vÀÀrin?

• Cheers

Hei Kimmo,

TÀmÀ on hyvÀ osio keskustella asiasta. EnsimmÀinen asia joka tulee mieleeni: MikÀ kÀyttÀjÀrjestelmÀ lÀppÀrissÀsi on? Muistaakseni ruuvitag-sensor ei tue Windowsia.

Hei vaan Otso,

koneessa on Win10. Eli pitÀneekö yrittÀÀ jotain Android-emulaattoria tai kierrÀttÀÀ data esim Arduinon kautta?

• Kimmo

Omassa kÀytössÀni olen pitÀnyt Raspberry Pi -tietokoneita, ne ovat sen verran halpoja, hiljaisia sekÀ vÀhÀvirtaisia ettÀ sellaisen voi jÀttÀÀ pÀÀlle yksinÀÀn.

Emulaattorit toimivat usein aika huonosti Bluetoothin kanssa yhteen, mutta muistaakseni olen kÀyttÀnyt virtuaalikoneelle asennettua Linuxia ja USB-Bluetooth -sovitinta testailuun joitain vuosia sitten.

Juu, taitaa ainakin Raspi3 löytyÀ minulta kÀyttÀmÀttömÀnÀ jostain laatikosta :grinning:

JĂ€in vielĂ€ miettimÀÀn ettĂ€ pystyisiköhĂ€n tuon ruuvitag-sensor-kirjaston kÀÀntĂ€mÀÀn windows-yhteensopivaksi vaikkapa Visual Studiolla? Olisi tietty helpoin ratkaisu

• Kimmo

KÀsittÀÀkseni Windows-tuen ongelmana on ettÀ Bluetooth-kirjasto Bleson ei anna skannattua dataa applikaatiolle Windows-koneilla, mutta voi olla ettÀ se on jo korjattu Blesonissa.

EhkÀ Blesonin Windows-tuen voisi tehdÀ itsekin, mutta en tunne projektia niin hyvin ettÀ osaisin sanoa onko se mahdollista tai kuinka suuren työn takana.

1 Like

Itse asiassa tÀmÀ ratkesi kÀtevÀsti C# NRuuviTag Windows Listener-nugetilla joka pienen virittelyn jÀlkeen lÀhti toimimaan nÀppÀrÀsti. Tuon Nugetin dokumentointi oli hiukan heppoinen mutta onneksi sen verran noitten kanssa tullut työn kanssa puljattua ettÀ lÀhti pyörimÀÀn :grinning:

1 Like

Tuo bleson on ainakin Linuxin puolella ainut ratkaisu, joka toiminut itsellÀ luotettavasti 24/7 seurannassa.

1 Like