RuuviTagSensor.get_datas palauttaa oletusarvoja?

Tervehdys kaikille ja anteeksi jos kysymykseni meni väärään osioon.

Sain ensimmäiset RuuviTagit eilen. Yhteys tablettiin toimii molemmista antureista hyvin ja antaa ihan luotettavia lukemia. Nyt yritän saada luettua python-scriptillä dataa myös läppärille, koodi on lyhykäisyydessään seuraava:

from ruuvitag_sensor.ruuvi import RuuviTagSensor
import ruuvitag_sensor.log

def handle_data(found_data):
print('MAC ’ + found_data[0])
print(found_data[1])

if name == ‘main’:
ruuvitag_sensor.log.enable_console()
macs = []
ruuviData = RuuviTagSensor.get_datas(handle_data, macs)

lopputulos on:

MACs: []
DATA TYPE 2 IS OBSOLETE. UPDATE YOUR TAG
MAC DU:MM:YD:AT:A9:3D
{‘data_format’: 2, ‘temperature’: 24.0, ‘humidity’: 30.0, ‘pressure’: 995.0, ‘identifier’: None}
DATA TYPE 2 IS OBSOLETE. UPDATE YOUR TAG
MAC NO:TS:UP:PO:RT:ED
{‘data_format’: 2, ‘temperature’: 24.0, ‘humidity’: 30.0, ‘pressure’: 995.0, ‘identifier’: None}

Eli nuo MAC-osoitteet ovat varsin hassuja ja arvot ovat aina samat eivätkä vastaa kyllä mitään oikeaa. Mitäs olen tehnt väärin?

• Cheers

Hei Kimmo,

Tämä on hyvä osio keskustella asiasta. Ensimmäinen asia joka tulee mieleeni: Mikä käyttäjärjestelmä läppärissäsi on? Muistaakseni ruuvitag-sensor ei tue Windowsia.

Hei vaan Otso,

koneessa on Win10. Eli pitäneekö yrittää jotain Android-emulaattoria tai kierrättää data esim Arduinon kautta?

• Kimmo

Omassa käytössäni olen pitänyt Raspberry Pi -tietokoneita, ne ovat sen verran halpoja, hiljaisia sekä vähävirtaisia että sellaisen voi jättää päälle yksinään.

Emulaattorit toimivat usein aika huonosti Bluetoothin kanssa yhteen, mutta muistaakseni olen käyttänyt virtuaalikoneelle asennettua Linuxia ja USB-Bluetooth -sovitinta testailuun joitain vuosia sitten.

Juu, taitaa ainakin Raspi3 löytyä minulta käyttämättömänä jostain laatikosta :grinning:

Jäin vielä miettimään että pystyisiköhän tuon ruuvitag-sensor-kirjaston kääntämään windows-yhteensopivaksi vaikkapa Visual Studiolla? Olisi tietty helpoin ratkaisu…

• Kimmo

Käsittääkseni Windows-tuen ongelmana on että Bluetooth-kirjasto Bleson ei anna skannattua dataa applikaatiolle Windows-koneilla, mutta voi olla että se on jo korjattu Blesonissa.

Ehkä Blesonin Windows-tuen voisi tehdä itsekin, mutta en tunne projektia niin hyvin että osaisin sanoa onko se mahdollista tai kuinka suuren työn takana.

1 Like

Itse asiassa tämä ratkesi kätevästi C# NRuuviTag Windows Listener-nugetilla joka pienen virittelyn jälkeen lähti toimimaan näppärästi. Tuon Nugetin dokumentointi oli hiukan heppoinen mutta onneksi sen verran noitten kanssa tullut työn kanssa puljattua että lähti pyörimään :grinning:

1 Like

Tuo bleson on ainakin Linuxin puolella ainut ratkaisu, joka toiminut itsellä luotettavasti 24/7 seurannassa.

1 Like