Tervehdys kaikille ja anteeksi jos kysymykseni meni vÀÀrÀÀn osioon.
Sain ensimmÀiset RuuviTagit eilen. Yhteys tablettiin toimii molemmista antureista hyvin ja antaa ihan luotettavia lukemia. Nyt yritÀn saada luettua python-scriptillÀ dataa myös lÀppÀrille, koodi on lyhykÀisyydessÀÀn seuraava:
from ruuvitag_sensor.ruuvi import RuuviTagSensor
import ruuvitag_sensor.log
if name == âmainâ:
ruuvitag_sensor.log.enable_console()
macs = []
ruuviData = RuuviTagSensor.get_datas(handle_data, macs)
lopputulos on:
MACs: []
DATA TYPE 2 IS OBSOLETE. UPDATE YOUR TAG
MAC DU:MM:YD:AT:A9:3D
{âdata_formatâ: 2, âtemperatureâ: 24.0, âhumidityâ: 30.0, âpressureâ: 995.0, âidentifierâ: None}
DATA TYPE 2 IS OBSOLETE. UPDATE YOUR TAG
MAC NO:TS:UP:PO:RT:ED
{âdata_formatâ: 2, âtemperatureâ: 24.0, âhumidityâ: 30.0, âpressureâ: 995.0, âidentifierâ: None}
Eli nuo MAC-osoitteet ovat varsin hassuja ja arvot ovat aina samat eivÀtkÀ vastaa kyllÀ mitÀÀn oikeaa. MitÀs olen tehnt vÀÀrin?
TÀmÀ on hyvÀ osio keskustella asiasta. EnsimmÀinen asia joka tulee mieleeni: MikÀ kÀyttÀjÀrjestelmÀ lÀppÀrissÀsi on? Muistaakseni ruuvitag-sensor ei tue Windowsia.
Omassa kÀytössÀni olen pitÀnyt Raspberry Pi -tietokoneita, ne ovat sen verran halpoja, hiljaisia sekÀ vÀhÀvirtaisia ettÀ sellaisen voi jÀttÀÀ pÀÀlle yksinÀÀn.
Emulaattorit toimivat usein aika huonosti Bluetoothin kanssa yhteen, mutta muistaakseni olen kÀyttÀnyt virtuaalikoneelle asennettua Linuxia ja USB-Bluetooth -sovitinta testailuun joitain vuosia sitten.
Juu, taitaa ainakin Raspi3 löytyÀ minulta kÀyttÀmÀttömÀnÀ jostain laatikosta
JĂ€in vielĂ€ miettimÀÀn ettĂ€ pystyisiköhĂ€n tuon ruuvitag-sensor-kirjaston kÀÀntĂ€mÀÀn windows-yhteensopivaksi vaikkapa Visual Studiolla? Olisi tietty helpoin ratkaisuâŠ
KÀsittÀÀkseni Windows-tuen ongelmana on ettÀ Bluetooth-kirjasto Bleson ei anna skannattua dataa applikaatiolle Windows-koneilla, mutta voi olla ettÀ se on jo korjattu Blesonissa.
EhkÀ Blesonin Windows-tuen voisi tehdÀ itsekin, mutta en tunne projektia niin hyvin ettÀ osaisin sanoa onko se mahdollista tai kuinka suuren työn takana.
Itse asiassa tÀmÀ ratkesi kÀtevÀsti C# NRuuviTag Windows Listener-nugetilla joka pienen virittelyn jÀlkeen lÀhti toimimaan nÀppÀrÀsti. Tuon Nugetin dokumentointi oli hiukan heppoinen mutta onneksi sen verran noitten kanssa tullut työn kanssa puljattua ettÀ lÀhti pyörimÀÀn