Ruuvi pimentynyt

Moi

Osaisiko joku auttaa mitä kannattaa tehdä, kun laite on sammunut eikä patterin vaihtaminen eikä resetoiminen auta? Laite pysyy pimeänä.

Vesa

Moi,

Ota yhteyttä sales@ruuvi.com, laita mukaan tilausnumero niin katsotaan mitä tehdään

Tämä asia selvisi Ruuvin ystävällisellä avustuksella. Tumpelo loppukäyttäjä eli minä olin onnistunut laittamaan patterin laitteeseen väärin päin :man_facepalming:

Kiitos ja anteeksi :sweat_smile:

1 Like

Mulla on yksilö mikä toimii aina jonkun aikaa kun sitä sorkkii, mutta ajan kanssa lakkaa majakka vilkkumasta.

Hei,

Kuinka vanha tag on kyseessä? Pariston vaihtaminen ja anturin ohjelmiston päivittäminen uusimpaan versioon voi auttaa tässä

Google translate says:
topic: “Ruuvi Blacked out” (i.e. not LEDs light)

govpl
Hi

Could someone help what should be done when the device is turned off and changing the battery or resetting does not help? The device remains dark.

Sprout

Otto: Contact sales@ruuvi.com, include the order number and we’ll see what we can do.

govpl: This matter was solved with the kind help of Ruuvi. Dummy end user, i.e. I had managed to put the battery in the device the wrong way round :man_facepalming:

Thanks and sorry :sweat_smile:

tambu: I have one that always works for a while when I hoof (?) it, but over time the beacon stops flashing.
otso:How old is the tag? Changing the battery and updating the sensor software to the latest version can help with this

Oikeestaa, sehäv voi tuo sovelluskin kusta, ku kattoo grafanalla käppyrää, o se ilma pätköksiä. Raspi näkee majakan vaikka antero ei. Kuitennii antero löytää jos ronkkii tägin kuoret auki (härpäke käynnistyy uusiks ku patteri heilahtaa)

Osassa puhelimia ja Androidia on tällä hetkellä hämäriä ongelmia, jotka vaikuttavat siihen ettei välillä Bluetooth käynnisty. Vikaa ja syytä yritetään selvitellä. Myös toiset sovellukset saattavat aiheuttaa kiusaa (ja kuulokkeet yms.).

Jos Raspi näkee koko ajan anturin, niin silloin siinä vilkkuu varmaan myös LED hyvin himmeänä.

Mun partsilla on anturi mitä raspilla piirretään grafanaan, siinä ei näy katkoksia mutta jos katsoo anterolla niin joskus näkyy ja joskus ei, yleensä kumpikin tägi on näkymättömiä samaan aikaan. Hämmentävästi viimeksi kun katsoin, niin kumpikin alkoi kuulumaan kun menin kauemmas (=elementtitalon vessaan missä metalliseinät) mutta metrin tai parin päästä ei kuuluneet.

Anterossa en käytä tällä hetkellä muita bt-romuja, hf-kuuloke olis mutta siitä on sanka poikki joten tällä hetkellä pois käytöstä.

Gabeldorche kannattaa ottaa käyttöön Androidin asetuksista, vähentää BT ongelmia.

Vaihdoin pariston uudempaan versioon JA putsasin kohtaktit PRF:n ruskealla kontaktisprayllä mikä on aiemmin hyväksi havaittu elektroniikan kanssa. Lisäksi väänsin pariston jousta vähän tiukemmaksi. Nyt on anturit toimineet keskeytyksettä pidemmän aikaa. Firmwaren suhteen mulla on ollut politiikkana if it ain’t broken don’t fix it. Tämä on 3.30.2 näissä, eri aikoihin hankittu verkkokauppacomista.

1 Like

[quote=“tambu, post:11, topic:4741, full:true”]
Vaihdoin pariston uudempaan versioon JA putsasin kohtaktit PRF:n ruskealla

Google translates as:I changed the battery to a newer version AND cleaned the contacts with PRF’s brown contact spray, which has previously been proven good with electronics. I also twisted the battery spring a little tighter. Now the sensors have worked without interruption for a longer time.
Regarding firmware, I have had a policy of if it ain’t broken don’t fix it. This is 3.30.2 in these, purchased at different times from verkkokauppacomistacom.

Tämäkin googlekäännös osoittaa, että kaikki ei mene niinkuin Strömsössä… Verkkokauppa.com on tavaramerkki