RFID PN532-lukijan käyttö?

Niin tuli ostettua tämä ihan huvin vuoksi hetken mielijohteesta:
Mini PN532 NFC RFID
ebay.com/itm/191964313104?_t … EBIDX%3AIT

Ja kun se lopulta tuli postissa. Niin nyt olen viikon jo yrittänyt saada sitä toimii I2C-väylässä PIC18F2550 kanssa. Ja se nyt on ainakin varma, että I2C-väylä toimii. Koska tuolta RFID-lukijalta saa vastauksia. Mutta vain yhdenlaista.

Sitä ennen tulee myös lähes minkä tahansa komennon jälkeen myös framissa ACK-kuittaus PN532. Jonka jälkeen kun on lukenut epämääräisen määrän hexa 0x00 lukuja niin tulee: “81 56 2B 9B D5 97 4A 8C 31 66 01 02 8E C1 83 6B” . Tuossa on siis vastaus joka tulee vastauksena mihin tahansa komentoon jos siihen komentoon joku vastaus tulee.

Niin nyt kiinnostaisi lähinnä tietää, että mitä komentoja tuolle PN 532 pitää syöttää? Jotta saisi luettua RFID-tagin. Itse olen yrittänyt internetistä noita etsiä. Ja kokeillutkin mutta ei toimi. Myös PN 532 manuaalia on tullut tutkittua eli tätä: nxp.com/documents/user_manual/141520.pdf .

Eli olisiko missään selkeä ohje tuohon RFID-tagin lukemiseen. Niin että siinä on hexana kaikki luvut mitä pitää syöttää/lukea PN 532:lle. Sekä tietty viiveet mitä niiden syöttöjen/lukemisien välissä pitää olla. Ohjeita löytyy Pythonille ja Rasberylle, mutta ei niistäkään oikein apua. Koska itse teen koodin PIC 18F2550 assemblynä. Sen kun osaa kaikkein parhaiten.

Ensin mitä ilmeisemmin pitää tehdä SAMConfiguration. Mutta miten? Ja sen jälkeen tulee jotain mystisiä juttuja jolla RFID-tagin saa luettua?

No joka tapauksessa pitää jatkaa kokeiluja. On täältäkin nyt yritetty kalastaa vihjeitä mahdolliseen onnistumiseen.