Mistä uniball niveliä tai vast ja halvalla?

lyhyt alustus: Olen tossa viimeviikot päässäni pyöritellyt ajatusta että rakentais kolmesta servosta ja muutamasta vipuvarresta parallel / delta tyyppisen robotin.

Ongelmaksi muodustuu kuitenkin hinta. Olen ajatellut että tekis ne vipuvarret kierretangosta ja päihin kiertäis uniball nivelet, mutta kun ne uniballit maksavat. En ole löytänyt kuin erinäisiä verkkokauppoja missä esim m8 kierteellä olevat uniballit maksavat n.20€. Olen laskeskellut että tarvitsisin n.12 niveltä, jos teen kolmella servolla ja kahdella vivulla / servo. 240€ vihlasee perheellisen työttömän opiskelijan kukkarossa melkoisesti nivelistä… Lisäksi tuo m8 on vähän turhan rjun kokoinen kun tarkotus on vaan mitellä omia taitojaan vasten. Olen kuitenkin varma että noita löytyy jostain edullisemmin, esim rc autojen vastaavat. MUTTA mistä? Tai onko jollakulla mielessä muuta vastaavaa niveltä joka sallii pyörivän liikkkeen akselin ympäri ja pienen kallistelun “akseliin päin”?

Kirjottelen yleiselle osastolle kun en koe et projekti ihan heti on lähdössä käytiin, mut sit kun lähtee niin lupaan kirjotella ihan projektiakin. (voi olla vähän huonoa tekstiä kun tyttö nukkuu toisen käden päällä)

http://www.jatek.fi/auto-osat/product/1479

Tuosta esim 10€/kpl…halvemmallakin saa jostain (nämä lienee kiinalaisia tosin…) :wink:
mutta tuo 20€/kpl m8 uniballista on kyllä melko kallista…toivottavasti löydät jostain sopivaan hintaan :slight_smile: ja löytyyhän noita m6,m5 jne pienempiäkin kokoja…
Googlettamalla varmaan löytyy paljon muitakin puljuja mistä voi koittaa ostaa.