Löytyisikö ICD3:sta hetken lainaksi?

Hei penkkiläiset !

Olen hankkinut PIC24F64GA002:han perustuvan LCD-moduulin, jota haluaisin kovasti testata. Ko modulissa minua kiinnostaa näppärä LCD auton hifi-vehkeiden käyttöliittymäksi. PIC:ien maailma on ollut minulle tuntematon, luulin tulevani toimeen siinä missä AVR:rien ja ARMien kanssa. Vaan väärinpä arvelin, nimittäin hankkimani Pickit 3 ei luvatusta huolimatta toiminut laisinkaan PIC24:n ja MPLAB:in kanssa (“PK3Err0026: Download program exec failed”). Standalone-ohjelmoijakin menee jumiin kesken luvun ja kirjoituksen. Ja Microchipin foorumista luettujen vastausten perusteella ainut ratkaisu on ostaa ICD3 … alkaen 190 USD.

Mistä voisin saada ICD3:sen päiväksi lainaan että voin edes kokeilla tuon levyn ja sillä olevan näytön soveltuvuutta uumoilemaani käyttöön ? Tarjoan vähintäänkin oluen sille joka lainaa mulle tuommoista ICD3 vekotinta.

Ei löydy lainaksi icd3:sta mutta mahtaisko seuraavista olla apua sinulle tai jollekkin muulle.

Simppeli rauta & softa piccin ohjelmointiin
http://picpgm.picprojects.net/index.html

Avr ja launchpad perustuva rauta & softa 24fj piccille.
http://dangerousprototypes.com/forum/viewtopic.php?f=28&t=3093

Kiitos vinkistä, picpgm näyttää lupaavalta. Rakennan tuommoisen ja kokeilen.

Juu joo, taitaa sitten olla ettei kärsi 5 volttia tyrkyttää 24f sarjalaiseen jotenka pikku muokkausta rautaan jotta jännitetasot osuu oikealle alueelle.

siellä foorumilla taisi olla jotain juttua asiasta…

Hei,

Hieman offtopiccina menee mutta ihan mielenkiinnosta haluaisin kysyä että miksi olet valinnut kyseiseen käyttöön PIC:in? Itselläni ei ole kokemusta noista piceistä ja käsitykseni niiden hyödyistä verrattuna muihin mcu:ihin ovat mitäänsanomattomat, joten valaisetko tietämätöntä? :slight_smile:

Itsekkin tuli ihmeteltyä tuota pickit3 24fj256 kanssa. läppärillä ei onnistunut mitenkään ohjelmointi(olisikohan tullut verify erroria).
pöytäkoneessa ei pelaa siten että pic käyttöjännä kohdelaitteen kautta, mutta siten pelaa että ottaa pickitistä käyttöjännät picille.

Ja softana oli pickit3

Moi. En “valinnut” PICiä, vaan kyseessä on muoviin valettu valmis käyttöliittymämoduuli, jossa on pic, rs232, lcd kosketuksella ja lisämuisti. En ole vieläkään saanut sitä ohjelmoitua, ja taidan jättää sen sikseen. Kaikki mitä Microchipin ohjelmointityökaluista tähän mennessä tullut vastaan on ollut omasta mielestä läpikotaisin ärsyttävää. Pikku-ARMit on IMHO joka suhteessa ihan ylivertaisia.

Okei, tämä selvä :slight_smile:. Armit on kyllä tehokkaita prossuja, ei voi kieltää.