Laitekotelon koneistuspalvelu?

Olen suunnittelemassa rumpukonetta, joka tulisi metalliseen Hammondin laitekoteloon. Kotelo kaipaisi lukuisia reikiä potikoille, kytkimille, ledeille ja liittimille. Onko kenelläkään kokemuksia pajoista (mielellään pääkaupunkiseudulla), jotka tekisivät koneistusta kohtuulliseen hintaan? Tekstien ja asteikoiden kaiverrus kotelon pintaan olisi myös hienoa, mutta pärjään tarraratkaisullakin.

Ei ole tietoa pääkaupunkiseudun koneistuspalveluista, mutta eikö reikiä voi tehdä itse? Onko paneeli alumiinia vai mitä materiaalia? Kunnollinen poranterä pitää tietty olla, mutta kyllähän kotikonsteinkin reikiä saa aikaan :smiley: Vai ovatko koneistettavat kolot jonkin muun mallisia?

Toki saan reiät porattua itsekin porakoneella ja kärsivällisyydellä. Reikiä vain on vajaa pari sataa ja ne pitäisi tulla tarkasti kohdilleen, jotta potikoin varustetut piirilevyt menevät paikoilleen. Jos joku tekisi työn ohjelmoitavalla jyrsimellä, niin voisin siitä maksaakin.

Meikäläinen kattois googlesta lähimpien ammattikoulujen yhteystiedot ja koulutusalat. Jos opetus-suunnitelmissa on jotain koneistukseen viittaavaa niin monesti löytyy hyvät laitteetkin. Ja harjotustöissähän monimutkaisuus ja vaikeus on vain plussaa - oppivathan tekemään. Rohkeasti vain soittaa koulutusalasta vastaavalle opettajalle! Jos niitä ei kiinnosta niin ei ne silti ketää syö :slight_smile:

Tällä konseptilla meikäläinen on aina mennyt eteenpäin kun on jotain erityistyökalua tai ammattitaitoa tarvinnut. Hyvin on toistaiseksi ainakin toiminut :slight_smile:

Työstöpaja Oy Tuusula. Itse menin, ehdotin ja sitten kävi kuten aina. Vanha ukko tulee ja sanoo miten nää tehään ja osoitti suunnitelmani huonoksi. kauppareissun jälkeen mulla oli tuote kourassa. Kiitos, kumarrus ja korvaus.

En tiedä, onko niillä jyrsijöitä siellä, mutta oma projekti tuli siellä kotelon osalta kuntoon. Tosin se tehtiin käsin.

Kiitokset vinkeistä. Työstöpaja vaikuttaa hyvältä. Minkä verran ottivat hintaa ja miten iso työ oli kyseessä?

Elettiin vuotta 2006 ja tuosta härvelistä tehtiin kolme vai neljä protoa. Yhden tein omassa autotallissa, toinen tehtiin tuolla Tuusulassa ja sitten tehtiin muutoksia ja tuli koesarja kotelon varsinaiselta toimittajalta Virosta.

Noin se homma eteni, mutta minä en nyt löydä tuon lappuja eli seuraava on sitten istumista kahvikupin äärellä ja huokailua, josko se meni noin.

Eli koteloon tuli kourallinen reikiä ja pohjalevyyn jotain koloja. Ne muistaakseni tehtiin tuolla Tuusulassa. Mulla oli valmis koppa, jonka sai purettua palasiksi. Laitteen huolto olisi ollut mahdotonta ilman hajoavaa laatikkoa, jonka piti kestää tärinä, pöly ja vesi. Laite tuli siis kaivinkoneeseen. Jos muistan oikein niin tuosta Tuusulan keikasta selvisin noin satasella.