Kuka tekis pikku piirilevyjä protoiluun?

Terve,

luin ruuvipenkin hienon piirilevyjen syövytys oppaan. Hirveästi tekis mieli itekkin kokeilla, mutta työtilan (ja muunkin tilan) puutteessa se on vaan nyt mahdotonta.

Kuka tekis, tai kenellä voisi teettää piirilevyjä protoiluun?

Varsinaiset piirilevytalot on mielestäni ollu tosi kalliita tai hankalia, ja usein vaativat jonkun tietyn vieläkin hankalamman tiedostoformaatin, jota en pysty toimittamaan. Oon tähän mennessä teettäny vastaavia projekteja sekalaisissa paikoissa ulkomailla ihan hyvillä tuloksilla. Siis tyyliin 5-20cm X 5-20cm kokoluokkaa PDF tai muusta vektorikuvasta väläytettynä. Toistaseks ei ole ollut tarvetta SMD tarkkuuksille, tai edes kahdelle kerrokselle.

Oon varma että suomessakin joku näitä osaa, joten miksi mennä merta edemmäs kalaan.

Vinkkejä jne. tarjouksia ottaisin vastaan.

Mikko

Electroforge on mun mielestä ainakin melko edullinen, varsinkin jos saa laitettua useamman levyn yhteen aihioon. Itse en ole ko. firmaa käyttänyt, joten en osaa sanoa siitä sen enempää.

Eivät maininneet sivuillaan reikien läpikuparointia. Se voi aiheuttaa mielenkiinteisia aikoja kasauksessa.

Tuli testattua Prinelin tuotekehityslevyjä. Voin suositella. Lähetin heille KiCadin gerberit ja seuraavana aamuna oli edullinen läpivienneillä varustettu levy postilaatikossa. Jälki on tarkkaa ja läpiviennit esimerkillisen hyviä.

prinel.fi/tuotekehityslevyt

Eivät tee (käsittääksein) läpikuparointia tuolla electroforgessa… :frowning:
Ei tuota tosin tarvitse kuin vasta kaks puoleisissa levyissä.

Jos levy menee ykspuoleisesti, niin sen voi kasata reikälevyyn. Vasta kun aletaan latomaan pintaliitoksia, tarvitaan oikea piirilevy. Ja jos tarvitaan oikea piirilevy niin ottaisin sen mielellään JEPillä ja suojalakkauksilla. Ei jää rivoja sormenjälkiä ja juottelu on helpompaa. Poikkeuksena sitten sellaiset, missä läpiladotuista komponenteista tehdään pintaliitoksia juottamalla ne kuparivetoihin. Niitä ei enää onneksi itsellä tule paljoa. :blush:

Kuka jaksaa kysyä Electroforgesta? Kellä on puuhastelua aisan tiimoilta?

EEVblogissa hehkuttivat iTeadin hintoja ja melkein ongelmittomia levyjä.

iTeadista saa siis:

  • kaksipuoleisia
  • juotteenestopinnoitteella
  • silkscreenillä
  • levymateriaalina fr4 1.6mm
  • sähköinen testaus 50% levyistä 10$ ja saa 100% testauksen
  • maksu paypalilla
  • toimitus kiinasta
    koot:
  • 5x5cm 10kpl 12$ => 8,31€
  • 10x10cm 10kpl 28$ => 19,40€
  • 10x15cm 5kpl 48$ => 33,25€
    POSTI 4$ lentorahti => 2,8€
    (1€ = 1,44363$)

EEVblogin Dave:n ongelmana oli, että olivat tehtaalla mennyt gerbereitä säätää kyselemättä. Olivat kasvattaneet copper pourin ja kuparin suojaväliä (clearance) mikä se nyt suomeksi onkaan, jolloin oli maakupariin tullut katkos. Tonne iTeadin sivulle tuli kyllä viralliset valittelut tapahtuneesta ongelmasta ja lupasivat kuulemma korjata.

Itse en ole vielä tilannut, mutta aion kokeilla heti kun tulee tarve vähänkään järkevälle pikkulevylle.

Tämä oli hieno vinkki! Kerro ihmeessä, millaista kamaa tulee, mikäli tilaat ennen minua :wink:

HInta ei kyllä ainakaan päätä huimaa jos vain on käyttöä useammalle levylle. Melkein pitää testata jos tuo projekti tuosta etenee! :slight_smile: