Komponenttien ostopaikkoja?

Onkohan Suomessa/Euroopassa nettikauppoja, josta saisi komponentteja jÀrkihintaan?

Tai ei niinkÀÀn se komponenttien hinta, vaan suhteettomat postikulut pieniin tilauksiin.

7805 reguja yritin haeskella, Aasiasta niitĂ€ saisi 100kpl noin kympillĂ€ posteineen, mutta se odotus on tuskasen pitkÀ 

Suomesta/Euroopasta tuntuu saavan samalla rahalla just ja just pelkÀt kerÀily/postikulut. :neutral_face:

Tsekkaa vaikkapa noi

triopak.fi/index.phtml
bebek.fi/kauppa/index2.php

Triopakin kulut 18,45e
samoilla kuluilla tulis toki 30kg kamaa, jos olis tilaamassa jotain isompaa. :laughing:

Bebekki olis jo siedettÀvÀ, 5,5e. SiitÀkin tosin postiennakkoa 3,7e, kun ei tuolla taida olla mahista maksaa muulla tavalla yksityishenkilönÀ? :neutral_face:

No tilannen sieltÀ, jos ei joku ehdi pÀivÀn aikana ehdotella halvempaa paikkaa. KyllÀ ton kanssa jo pystyy elÀmÀÀn. :slight_smile:

NiinpÀ  :wink:

PistÀ kimppatilaus kasaan tuonne itÀÀn pÀin!

vekoy.com

Kimppatilaukset DigikeystÀ: vvsoft.fi/dk/
Postikulut kirjeen painosta riippuen alkaen 3€

Vekoyn postit oli alkaen 6,9e. Digikeyn kimppa ei ehdi tÀhÀn hÀtÀÀn. Kun olen reissussa ja tuli tarve saada noita mielellÀÀn tÀksi viikonlopuksi. Toivottavasti Bebekin postiennakko olis perjantaina illasta haettavissa. :slight_smile:
(normaalisti voisin hakea jostain paikallisesta paikanpÀÀltÀ, mutta reissun takia ei nyt onnistu)

Tilasin jo sen 100kpl noita suoraan Kiinasta, tulevat kun tulevat, tuli vaan vÀhÀn yllÀrinÀ tÀÀ tarve. :blush:

Niin hullulta kun se tuntuukin, niin ei tuolta paljoa kannata kimpassa tilailla, kun korkeintaan kaveriporukan kesken. Isomman erÀn edelleenpostittelu Suomessa maksaa enemmÀn ku pienten erien tilaus suoraan kotiin. :laughing:

Tulee siitÀ kaikenlaisia ongelmiakin. EntÀs, jos tilaus ei tule koskaan perille, pitÀiskö mun kimppajÀrkkÀrinÀ hyvittÀÀ kaikille rahat takasin? Ja jos pitÀisi, niin sitten tarvis tietenkin ottaa vÀlistÀ omaan taskuun euroja kattamaan riskiÀ ja hinta pompsahti heti. :confused:

Jos tarvii virtalÀhteitÀ, olen ainakin tÀÀltÀ ostanu akkuvoima.fi . Jos johonkin tarvii :smiley:

Alla linkkejÀ joista itse olen tilannut (linkit ajan tasalla 4.6.2012)

parts.digikey.fi/
kouluelektroniikka.fi/
partco.fi/ ( tÀÀltÀ tilasin vasta labravirtalÀhteen, toivottavasti saapuu pian! :wink: )

muita samanlaisia joita tiedÀn mistÀ yksityinen voi tilata:
bebek.fi/kauppa/index2.php
spelektroniikka.fi/
elektrolinna.fi/kauppa/index.php
servcat.com/document.asp

mittalaitteita mm.
yeint.fi/ (tÀÀltÀ olen analogiaskoopin tilannut)

muita sitten googlella lisÀÀ :wink: