Komponenttien ostopaikkoja?

Onkohan Suomessa/Euroopassa nettikauppoja, josta saisi komponentteja järkihintaan?

Tai ei niinkään se komponenttien hinta, vaan suhteettomat postikulut pieniin tilauksiin.

7805 reguja yritin haeskella, Aasiasta niitä saisi 100kpl noin kympillä posteineen, mutta se odotus on tuskasen pitkä…

Suomesta/Euroopasta tuntuu saavan samalla rahalla just ja just pelkät keräily/postikulut. :neutral_face:

Tsekkaa vaikkapa noi…
triopak.fi/index.phtml
bebek.fi/kauppa/index2.php

Triopakin kulut 18,45e…samoilla kuluilla tulis toki 30kg kamaa, jos olis tilaamassa jotain isompaa. :laughing:

Bebekki olis jo siedettävä, 5,5e. Siitäkin tosin postiennakkoa 3,7e, kun ei tuolla taida olla mahista maksaa muulla tavalla yksityishenkilönä? :neutral_face:

No tilannen sieltä, jos ei joku ehdi päivän aikana ehdotella halvempaa paikkaa. Kyllä ton kanssa jo pystyy elämään. :slight_smile:

Niinpä… :wink:

Pistä kimppatilaus kasaan tuonne itään päin!

vekoy.com

Kimppatilaukset Digikeystä: vvsoft.fi/dk/
Postikulut kirjeen painosta riippuen alkaen 3‚ā¨

Vekoyn postit oli alkaen 6,9e. Digikeyn kimppa ei ehdi tähän hätään. Kun olen reissussa ja tuli tarve saada noita mielellään täksi viikonlopuksi. Toivottavasti Bebekin postiennakko olis perjantaina illasta haettavissa. :slight_smile:
(normaalisti voisin hakea jostain paikallisesta paikanpäältä, mutta reissun takia ei nyt onnistu)

Tilasin jo sen 100kpl noita suoraan Kiinasta, tulevat kun tulevat, tuli vaan vähän yllärinä tää tarve. :blush:

Niin hullulta kun se tuntuukin, niin ei tuolta paljoa kannata kimpassa tilailla, kun korkeintaan kaveriporukan kesken. Isomman erän edelleenpostittelu Suomessa maksaa enemmän ku pienten erien tilaus suoraan kotiin. :laughing:

Tulee siitä kaikenlaisia ongelmiakin. Entäs, jos tilaus ei tule koskaan perille, pitäiskö mun kimppajärkkärinä hyvittää kaikille rahat takasin? Ja jos pitäisi, niin sitten tarvis tietenkin ottaa välistä omaan taskuun euroja kattamaan riskiä ja hinta pompsahti heti. :confused:

Jos tarvii virtalähteitä, olen ainakin täältä ostanu akkuvoima.fi . Jos johonkin tarvii :smiley:

Alla linkkejä joista itse olen tilannut (linkit ajan tasalla 4.6.2012)

parts.digikey.fi/
kouluelektroniikka.fi/
partco.fi/ ( täältä tilasin vasta labravirtalähteen, toivottavasti saapuu pian! :wink: )

muita samanlaisia joita tiedän mistä yksityinen voi tilata:
bebek.fi/kauppa/index2.php
spelektroniikka.fi/
elektrolinna.fi/kauppa/index.php
servcat.com/document.asp

mittalaitteita mm.
yeint.fi/ (täältä olen analogiaskoopin tilannut)

muita sitten googlella lisää :wink: