Kokemusta Olimexin kehityslaudoista?

Onko porukalla kokemuksia Olimexin kehityslaudoista? Aiemmin olen käyttänyt Olimexia lähinnä piirilevytehtaana, mutta nyt olisi kiinnostusta hommata vähän edistyneempi kehityslauta. Olen kuullut hieman kokemuksia jostain Olimexin AVR-laudasta, ja sinänsä kuulemma toimiva peli mutta joiltakin osin hieman heikkoa työtä, jos nyt oikein muistan. Halpa hinta on toisaalta melko vahva houkutin.

Erityisesti olen kiinnostunut TI:n prossujen pohjalle tehdyistä DSP-laudoista sekä Atmelin ja TI:n ARM-lankuista.

Tämä on ainakin hyvä alusta. Aika paljon tullut värkättyä tuollaisella. Hintaa taitaa olla noin 40 euroa.

olimex.com/dev/stm32-h103.html

Jos halvan STM32 laudan haluaa, niin suosittelen STM32VLDiscovery kitt, joka on elfalla 10e pintaan.

Piirinä tuossa on value line (Halppis) STM32F100RBT6B microcontroller, 128 KB Flash, 8 KB RAM

Tuossa samalla kortilla on ST-Link debuggeri. Ite tuli hommattua tuon ST-Linkin takia toi, kun siinä on suoraan SWD linjoille piikkirima omia projekteja varten.

elfaelektroniikka.fi/elfa3~ … &toc=20989

Ihan kiva “lelu”. ST:llä oli verkkosivuilla semmoinen rekisteröitymisjuttu/kilpailu tässä ihan vasta, mistä sai ilmaiseksi kyseisen Discovery Kitin. Itse sain sieltä sivujen kautta ilmaisen kitin :wink:

Voihan nenä. Olisit vinkannut foorumilla muillekin! Olisin voinut uutisoidakin asiasta etusivulla… :open_mouth:

No ei toi 10e alv0 oo mikään paha hinta tosta.
Jotkut tais tilailla tuota oulun elfaankin.

Ei toki, mutta ilmainen on aina ilmainen :wink:

Itse olen tilannut Ouluun Atomian kautta AVR128MT:n ja USB JTAG ohjelmointipalikan. Ei ne ihan Olimexin hintoja ole, mutta saapi kotimaasta tilattua ja tuettua kotimaista yrittäjää.

Ja tuo ATMega128 lankku on tosiaan ihan käypänen harjoittelualusta. Sillä voi kokeilla toimivatko koodit ja jos toimivat niin sitten voi heittää oikeaan sovellukseen. Debuggaus on helpompaa, kun on mnäyttöä ja UARTtia.

Tämä ketju jäi minulta jostain syystä unholaan. Mainittakoon, että päädyin tilaamaan TI:ltä 100 USD hintaisen signaalikontrollerikitin.

Minkäslaisen? Laita linkkiä? :unamused:

Kiireessä kun postaa niin unohtuu laittaa linkit ja muut…

Elikkäs C2000-sarjan digitaalisignaalikontrolleriin pohjautuva experimenter kit

focus.ti.com/docs/toolsw/folders … 28335.html

Jaa TMS320C2000 DSP sarjaa.
Näköjään tuli mukana ton CCS v3.3 ilmainen versio. Eli tossa 32kB koodilimitti, mikä on aika yleinen tolle softalle