Kimppatilaus Arduino nano v3.0?

Mua rupes kyrsimään tän tavallisen liitäntämahikset, kun en mitään shieldejä ole raaskinut ostaa…
Ja jos meinaa jotain jättää lopulliseksi niin tuon voi kolvata näppärästi reikälevyyn.

robomaa.com/index.php?main_p … cts_id=107

Tilaus suuntautuisi Hongkongin suuntaan, olen pyytänyt tarjouksen ebayn kautta yhdeltä myyjältä 10:stä levystä. (328p piirillä varustetuista, 168:a sais vähän halvemmalla)
Toivon että sen kokoinen paketti menisi vielä tullista läpi…

Yhden setin hinnaksi (sis levy& piuha) tulisi luultavasti hieman alle 20€

Jos yleinen mielipide on että piuhoja ei tarvita, postien hinta varmaankin tippuu vähän. Itselleni on ainakin mini-usb johtoja tullut erinäisten laitteiden mukana riittävästi.

Meinaan ottaa riskin itselleni jos tilaus toteutuu, joten maksun aika on vasta sitten kun paketti on turvallisesti minulla, ja silloin selviää myös lopullinen hinta.

Ihan hyvä idea Arduino-kimppatilauskin.

Mietin vain, että kuinka alhaalle suuremmissa erissä tilatessa Kiinan versioiden hinnan saa painettua. Ongelmaksi tulee se, että kun toimituksen kokonaisarvo menee yli 43 euron, niin tulee päälle Suomen 23 prosentin arvonlisävero.

cgi.ebay.com/Arduino-Nano-V3-0-3 … 20b4d0693d

Esimerkiksi tuosta voi kuka tahansa tilata kyseisen alustan 26 dollarilla (toimitus ilmainen). Se tekee tämänhetkisellä kurssilla 18,3 euroa. Eikä tule alveja.

Se on tietysti toinen juttu, että kuka haluaa ja uskaltaa tilata eBayn kiinalaisilta myyjiltä itse, vai luottaako mielummin kimppatilauksen voimaan :slight_smile:

Pyysin muutamalta tarjouksen, halvin oli 250 usd sis. postit ems:llä.
Tämä tekis päivän kurssilla vajaat 18e kipale.

Ei taida olla niin suurta hintaetua että olis järkeä tilata isoa läjää, yksittäiset ei kuitenkaan jää tulliin.

Jos jostain saisi tilattua aitoja Arduino Unoja halvalla kimpassa, niin kiinnostuneita varmasti löytyisi. Sinua ei taida kuitenkaa sellainen tilaus auttaa, jos halusit juurikin Unon kokoisista alustoista eroon :smiley:

Ebaystä tilasin electricwatch - nimimerkiltä syyskuussa kaksi nanoa 328:lla + usb-kaapeli, operoi Hong Kongista. Toimitusaika oli parisen viikkoa ja tuotteet olivat laadukkaan oloisia (siistit piirilevyt ja juotokset). Kloonejahan nuo toki ovat, mutta ainakin toistaiseksi toimineet loistavasti. Dollarihinta kahdesta kappaleesta oli toimituskuluineen 58USD ja ostopäivän ebay-muunnoskurssilla jäi juuri tullausrajan alapuolelle. :slight_smile:

Parilta muultakin ebay-myyjältä olen Arduinoja ostanut (duemilanoveja ja pari DFRobotin Romeota… Romeot tosin tulivat Briteistä) ja kaikki ovat olleet toimivia. Toimitusajat Hong Kongista ja Kiinasta vaihtelevat 7-21 vuorokauteen, joten hätäiseen tarpeeseen kannattaa tilata Suomesta. Kiinakauppiaiden kanssa ottaa aina tietoisen riskin siitä, että a) tuote ei vastaa speksejä ja b) tuotetta ei tule ollenkaan. Toistaiseksi minulla on ollut hyvää onnea noiden kauppojen kanssa.

Unojen kimppatilaukseen kannattaa kysyä vaikka paeae.comista tarjousta, mutta mitään kovin radikaalia hintaetua on luullakseni melko turha odottaa. Tullausrajathan tippuvat ensi maaliskuussa nykyisestä 43,48 eurosta 22 euroon, joten linjat kuumiksi jos meinaatte saada järkevään hintaan vielä jotain tilattua!

Uutinen tästä muutoksesta: m.yle.fi/w/uutiset/kotimaa/ns-yduu-3-2166472

Merry Christmas and Happy Hacking New Year vaan kaikille tämän foorumin lukijoille ja erityiskiitos ylläpitäjälle hienosta saitista! :slight_smile:

Lukeeko jossain ihan faktaa siitä koska tuo veromuutos tulee voimaan? Tappaa tehokkaasti meikäläisen eBay ostokset! :astonished: :astonished: :astonished:

eBaysta tilatessa aina on omat ongelmansa. Tavaran kuitenkin yleensä saa ja eBay suojakauppa systeemi pelastaa ne tilanteet jolloin tavaraa ei tule. Muutaman kerran jättänyt roinat saapumatta niin pienellä reklamaatiolla tulee rahat takaisin :slight_smile: Roinaa en ole koskaan saanut…

Afterdawnissa väitettiin ainakin että maaliskuussa 2011 tulisi voimaan… siinä viitattiin Ilkan artikkeliin, josta verkossa oli vain tynkäversio.

fin.afterdawn.com/uutiset/artikk … uutoksella

–
EDIT: Toistaiseksi vielä mennään (onneksi) tuolla korkeammalla rajalla. :slight_smile: