Kiihtyvyyden mittaus

Mietin kiihtyvyyden mittaamista lyhyellä ajanjaksolla (esim max 30s), siten että mittaustaajuus olisi mahdollisimman suuri (eli enemmän kuin tuo standardi reilun sekunnin väli). Datan voisi “striimata” suoraan, tai sitten lukea anturilta jälkikäteen.

Miten asiaa kannattaisi lähestyä. Onnistuuko nykyisellä virallisella firmwarella (versio 3 tai uudempi?), pitääkö tuota viritellä itse, tai pitääkö katsella kokonaan eri firmwaren käyttöä?

Millä taajuudella mittauksia voi teoriassa pystyä tekemään? Mikä rajoittaa ensimmäisenä, anturi, prosessori tai muisti/tiedonsiirto?

Hei,

Itse joutuu hiukkasen virittämään, mutta blogistamme löytyy käyttökelpoisia ajatuksia siihen:

Teoriassa rajoittavana tekijänä on anturin LIS2DH12 näytteenottotaajuus ja Nyquistin teoreema, noin 2.5 kHz 8-bittisellä resoluutiolla. Käytännössä piirilevyn oma resonanssi sekä tiedonsiirto BLEn yli rajoittavat kaistaa, muistaakseni nopein stream jota olen saanut jatkuvasti ulos on 800 Hz näytteitä eli teoriassa 400 Hz mekaanista värähtelyä.

Muisti ja tiedonsiirto on pullonkaulana ensimmäisenä raakadataa siirtäessä.