Kännykkä serveri ruuvi

Tein vanhaan android kännykkään serveri softan jolla seuraan mökin kosteutta ja lämpötilaa HTTP-protokolla kahdesta ruuvista. Toinen ulkona ja toinen parvella. Clientti on tehty Pythonilla.

1 Like

datamo 11-09-23
I made a server software on my old android cell phone to monitor the humidity and temperature of the cottage with an HTTP protocol from two ruuvis. One outside and the other in the loft. The Client is made with Python.

Hei @datamo , kuulostaa mielenkiintoiselta! Löytyisikö linkkiä projektiin?

Testaaan kuvan lähetystä.

1 Like

Ohessa esimerkki sisäkosteuden ja ulkokosteuden seuraamisesta. Lisäksi seurataan lämpötilaa. Sisäkosteutta seurataan parvella katon lähellä kohdassa jossa tehtiin kattoremontti mökillä. Ulkokosteutta seurataan terassilla. Käytän Gatewayna vanhaa Galaxy J5 kännykkää joka skannaa datan kahdelta Ruuvisensorilta käyttäen BLE:tä. J5:ssa pyörii serverisofta jota accessoidaan HTTP-komennolla etänä. Clientti on tehty Pythonilla ja pyörii pilvipalvelussa Google Colab:ssa tällä hetkellä.

2 Likes

datamo added: Attached is an example of monitoring indoor humidity and outdoor humidity. In addition, the temperature is monitored. Indoor humidity is monitored in the loft near the roof at the point where the roof repair was done in the cottage. Outdoor humidity is monitored on the terrace. I use an old Galaxy J5 mobile phone as a Gateway, which scans data from two Ruuvi sensors using BLE. J5 runs server software that is accessed remotely with an HTTP command. The client is made with Python and currently runs in the cloud service at Google Colab.