Intenet kaukosäädin

Haluaisin tehdä pienen kaukosäätimen, joka juttelisi suoraan internetissä olevalle palvelimelle TCP tai UDP protokollalla.

Laitteen vaatimuksena olisi siis pari painonappia / säädintä, mahdollisesti jotain vilkkuledejä tai näyttö, wlan tai gprs (suositeltavampi) yhteys ja akkukestoa ainakin viikkoja.

Olen katsonut, että arduinolla tuollaisen ainakin pystyisi tekemään. Mitä muita vaihtoehtoja tulee mieleen? Mikä olisi mahdollisimman huokea vaihtoehto?

Vastaisiko tämä mitenkään mihinkään?

Mulla on lantronixin perässä laite joka puhuu sarjaporttia. Ja se on internetin takana. Ja sitten tämä on vielä vedetty VPN:n läpi jne, mutta ajatus on varmaankin selkeä.

#Tee ./com1 virtuaalisarjaportti jonka toisessa päässä on telnet sessio
socat pty,link=./com1,echo=0,crnl EXEC:"telnet harveli 10001" & 
#Odota yhteyttä 3 sekuntia ja lähetä salasana.
sleep 3 && echo -e "salakala\n">com1&& 
#käynnistä sarjaporttisofta ./com1 vasten vauhdilla 9600. Tapa sarjaporttisoftan loputtua socat../sarjaporttisofta -p ./com1 -s 9600;pkill socat 

Eli jos sulla on siellä tietokone jossa pyörii Linux, temppu on helppo. asenna socat. ja käytä sitä. Tuollaisilla olen ajellut ja joskus viritellyt myös socatin toimiin openwrt vai oliko se ddwrt:n sisälle pyöriin. Eli mitä muuta löytyy vai oletko tyhjään paikkaan laittamassa?

Laita ruuvitracker ja viritä siihen nuo muut osat on tietenkin yksi vaihtoehto. :slight_smile:
Oma setuppi on hieman hankalampi koska pitää käyttää telnetiä.

dest-unreach.org/socat/

No, tarkalleen en osaa hahmottaa mitä tarvitset.

Tarpeita kun näkyy olevan kuitenkin nettiyhteys ja näyttö… hmm. viikkojen toiminta-aika…

Miten olisi kiinasta kolmenkympin Mini Pad? Androidille kun on softan teko kohtuullisen helppoa.
Tuossa olisi valmiina näyttö, wlan ja softalla rajattomasti virtuaalisia vilkkuvia ledejä ja nappeja kosketusnäytöllä?

Viikkoja ei tosin pysy hengissä lataamatta. Eli eipä tainne kelvata ratkaisuksi…