Gateway ei tunnista uutta ruuvitagia

Hankin kaksi ruuvitagia ja samanaikaisesti gatewayn, joka on liitettynä reitittimeen ethernet-kaapelilla. Käyttöönotto onnistui sekä mobiili- että selainsovellukseen ongelmitta. Hankin yhden uuden ruuvitagin, jonka lisääminen mobiiliin onnistui sillä poikkeuksella, että sen omistajan lisääminen ei onnistunut. Kaikki kolme toimivat kuitenkin mobiilissa ongelmitta. Sen sijaan selainsovellukseen lisääminen ei ole onnistunut, siellä näkyy vain kaksi aikaisemmin asentamaani, jopa niillä vanhoilla nimillä, jotka ensi asennuksessa niille annoin. Tiedot kyllä välittyvät edelleen. Kuinka saan tämän viimeisimmän tagin liitettyä selainsovellukseen?

Tagien “omistajuus” on sähköpostiin sidottu, ja tämä tieto on “jaettu” mobiilisovellusten ja selainversion välillä, eli kun olet kirjautuneena sisään mobiilisovellukseen ja otat sitäkautta omistajuuden jostain tagista, tallentuu tuo “omistajuussuhde” Ruuvin pilveen, ja tagi tietoineen tulee näkyviin selainversioon ja mobiilisovelluksiin aina kun kirjautuu samalla sähköpostilla, eli tageja ei tarvitse “erikseen” lisätä mobiiliversioon ja selainversioon, mobiiliversion kautta kerran lisääminen riittää.

Tarkista ensiksi että olet kirjautunut oikealla/samalla sähköpostilla myös mobiilisovelluksessa ennenkuin yrität ottaa omistajuuden tästä uudesta tagista sitäkautta. Mikäli tagin omistajuuden otto ei siitä huolimatta toimi mobiilisovelluksessa niin ongelma lienee muualla silloin, ja jos näin, niin saatko jonkun virheilmoituksen?

Kiitos omistajuustiedosta. Olen aina kirjautunut samalla sähköpostiosoitteella. Jossakin vaiheessa uuden tagin omistajuuden kanssa sählätessä tuli ilmoitus Virhe. Unknown (257).

Eipä ole tuollaista omalla kohdalla tullut vastaan, eikä nopealla haulla löydy mitään järkeviä viitteitä tuollaiseen virhekoodiinkaan. @otso osaatko sanoa liittyiskö tuollainen johonkin pilven pään ongelmaan?

Meillä on tullut viime viikolla toinenkin bugi-ilmoitus WebUIsta, varmaankin meillä on päässyt jokin bugi WebUIhin. Tutkimme tämän ensi viikon alkupuolella, jos kaikki menee hyvin niin saamme ongelman korjattua niin että käyttäjän ei tarvitse tehdä asialle enempää.

Pahoittelut ongelmasta, palaan tähän viimeistään keskiviikkona 24.8.

Onko tämä Android- tai iOS-appilla tuleva virhe?

Enpä ole enää varma kummassa se ilmoitus tuli. Sorry.

Palasin testaamaan samaa sähläystä ja totesin, että tuo virheilmoitus on todennäköisesti mahdollinen vain Android-ympäristössä.

Kuulostaa siltä että Android ei saa jostain syystä otettua tagin omistajuutta itselleen. Lähetätkö minulle osoitteeseen otso@ruuvi.com tagin MAC-osoitteen ja Ruuvi Cloud -tilisi sähköpostin niin voin tutkia asiaa tarkemmin

original post via google translate:
I got two ruuvi tags and at the same time a gateway, which is connected to the router with an ethernet cable. Implementation was successful for both mobile and browser applications without problems. I got one new ruuvi tag, which I succeeded in adding to the mobile, with the exception that I couldn’t add its owner. However, all three work on mobile without any problems. On the other hand, adding to the browser application has not been successful, only the two I previously installed are visible there, even with the old names I gave them during the first installation. The information is still transmitted. How can I get this latest tag attached to the browser application?

Scrin replied:The “ownership” of the tags is tied to the e-mail, and this information is “shared” between the mobile applications and the browser version, i.e. when you are logged in to the mobile application and then take ownership of a tag, that “ownership” is saved in Ruuvu’s cloud, and the tag with its information is always visible in the browser version and mobile applications when you log in with the same email, i.e. you don’t need to add tags “separately” to the mobile version and the browser version, adding them once through the mobile version is enough.

First, check that you are logged in with the correct/same email also in the mobile application before you try to take ownership of this new tag at that time. If taking ownership of the tag does not work in the mobile application, then the problem must be elsewhere, and if so, do you get an error message?

Thanks for the ownership info. I have always logged in with the same email address. At some point, while flashing with the ownership of the new tag, the message Error appeared. Unknown (257).

Scrin: I haven’t come across anything like that in my case, and a quick search can’t find any reasonable references to such an error code either. @otso Can you tell me if something like that is related to a cloud head problem?

Otso:
Last week we received another bug report from the WebUI, we must have gotten some bug into the WebUI. We will investigate this at the beginning of next week, if everything goes well, we will have the problem fixed so that the user does not have to do anything more about it.

Sorry for the problem, I’ll get back to you on Wednesday 24 August at the latest.

Is this a bug with the Android or iOS app?

I went back to test the same glitch and found that that error message is probably only possible in the Android environment.

Otso: It sounds like Android can’t take ownership of the tag for some reason. Can you send me the MAC address of the tag and the email of your Ruuvi Cloud account to otso@ruuvi.com so I can investigate the matter further

I had the same sort of a problem. The Ruuvi think-tank people very rapidly fixed the problem, but did not specify the reason behind the (obvious) bug.