EAGLE:n silk screen painatus

Tervehdys kaikille. Mulla on eaglen versio 5.11.0 professional. Haluaisin tehdä komponenttipuolen painatuksen jollakin tavalla, mutta ensin pitäisi saada pois komponentin siirrosta johtuva pieni +( arvon tai nimen ) vierestä, sillä en halua sitä painatukseen mukaan (ohjeet englanniksi, enkä löydä oikeaa kohtaa). Jos homman tekee siten, että ei tarvitse siirtää noita “arvoja” mihinkään niin eagle laittaa ne omaan paikkaan komponentin viereen (sekä schema/board) ja jos tila on ahdas niin kaikki on päällekkäin kummassakin. Jos haluaa muuttaa komponentin paikkaa (board) näkymä päällä, niin SMASH toiminolla saa + merkinnän komponentin arvon/nimen vierelle, jolloin voi siirtää kyseessä olevaa “palikkaa” MOVE näppäimellä haluttuun kohtaan. Mutta tämä onnistuu vain valitsemalla ensin layer 23 display valikosta (tOrigins), Plus merkki tulee symbolin keskelle. Kun siirto halutaan (ahdas tila ja osa tekstistä päällekäin) niin siirretään kyseessä oleva teksti tai arvo haluttuun paikkaan. Mutta miten se + merkki saadaan pois siitä siirretystä arvosta/tekstistä ennen painatusta?
Lisäksi onko jollakin kaverilla HYVÄÄ ohjetta miten tuon komponenttipuolen painatus hoituisi helposti (aiemmin tein ne pienikärkisellä tussilla, liukenematon) mutta turhan vaivalloista!
Press and peal -systeemiä en halua käyttää, Englannissa on firma, joka myy lasetran kalvoa joka sopii etulevyjen painatukseen jne. Ostin monta vuotta sitten saksalaiselta firmalta etulevypiiros -ohjeman (valmistaja ABACOM) ja nyt olen siinä vaiheessa että etulevy on suunniteltu valmiiksi ja 100 W kitaravahvistin on tehty ja toimii, 19" räkkiin (ostettu saksasta Fischer). Muuten valmis ja kauttimet ostettu mutta “kaiutinkaappi” on vielä tekemättä. (Tämä on jo kolmas kitarakaappi 20 vuoden aikana). Hyvät ohjeet vahvistimen tekoon sain paikasta ( ROD ELLIOT SOUND PROJECTS ) australiasta. Olen Rodille pistänyt jonkin verran postia viiden vuoden ajalta ja hienosti kaikki on toiminut.
Pistäkää postia ( tähän asiaan liittyvää) ja kysymyksiä niin voin yrittää auttaa parhaani mukaani.
Jari

Se nimen ja/tai arvon origoa esittävä ±merkki ei tule mukaan, kun levystä putkauttaa ulos vaikka gerberin tai postscriptin. Eli se on vain helpottamassa piirtovaihetta ja kertoo mistä kohtaa siihen tekstiin voi tarttua. Itse en ole silk screenille koskaan ottanut arvoja eli tValue ja bValue layereita mukaan, ainaostaan komponenttien nimet ja (mahdolliset) ääriviivat.

Toisekseen, levyn koosta riippuen, oletko harkinnut tehdaslevyn tilaamista? Saisi silk screenit automaagisesti. Katso vaikka ruuvipenkin uutiset iTeadStudios:n levyistä.

Morjensta Masa ja kiitos neuvoista. Näillä eväillä mennään eteenpäin. Kiitos vielä Sulle avusta. T:Jari