AVR Studio - Lataa ohjelmisto


Lataa uusimmat ohjelmistopäivitykset:
AVR Studio 5 (602 MB)
AVR Studio 4 (116 MB)

AVR Studio 4 on kyllä varsin kätevä ohjelmisto. Sillä voi debugata ja näkyville saadaan muun muassa eri rekisterien kulloisetkin arvot. Ainoa suuri miinus omasta mielestäni on se, että ohjelmistoa ei löydy muille kun Windows-käyttöjärjestelmille.

Mikäli Windows ei ole mieleen, kannattaa lukaista kirjoittamani artikkeli, jossa neuvotaan kuinka AVR-kehitysympäristön kasaus onnistuu yksinkertaisesti esimerkiksi Ubuntussa: AVR-kehitysympäristö Linuxissa

Minkälaista rautaa käytätte debuggaamiseen? ilmeisesti siis jtag, mutta mitä laitetta?

Itse olen käyttänyt AVR Dragonia ja siinä ISP:tä. JTAG kun uupuu kuitenkin aika monesta Atmelin mikrokontrollerista. Dragonista löytyy toki myös JTAG.

Mikäli AVR Studio 4:llä haluaa debugata ISP:n kautta, täytyy kohdemikrokontrollerissa olla tuki niin sanotulle debugWirelle.

AVR Dragon on varsin halpa ohjelmointi- ja debuggauslaite (noin 45 euroa).

Itse olen käyttänyt Olimexin AVR-JTAG-USB palikkaa. Ihan pätevä vehje ollut ohjelmoimaan/debuggaan tätä Mega128:n rimpulaa.
Sellaisen saa esim. Atomialta secure.atomi.net/store/products/AVR-JTAG-USB/

AVR Studio 4.18 versiossa taisivat poistaa tuon 32kB rajoituksen AVR Dragonista.

Ite käyttäny debuggaukseen pikku tiny sarjalaisille dW ja isommille JTAG.

Saako tätä avr studio 4 ohjelmaa muualta kuin atmelin sivuilta? En haluis syöttää kaikia tietoja sinne atmellille ja eikä oo mitään yritystäkään niin on vaikee laitaa tarvittavat tiedot.

ite taisin laittaa yrityksen nimeks Hobby :slight_smile:

Mitä mieltä olette AVR Studio 5:sta :question: Asennuspaketti on ainakin kasvannut huimasti.

Minä kanssa kuulisin mielelläni mielipiteitä ennen kun alan tätä säätämään. Toimivaa ei pidä sörkkiä ilman päteviä perusteluita! :slight_smile: