Aukot kuvaajissa

Kuvaajat station.ruuvi.com-sivulla eivät aina näytä kaikkea mittausdataa. Välillä kuvaajaan jää aukkoja, vaikka mittausdata olisi olevassa.

Jos zoomailen kuvaajaa, aukko pysyy aukkona. Jos lataan sivun uudestaan, aukko yleensä häviää. Alla kaksi kuvaajaa samasta kohdasta


Hei @Mikko

Itselläni on useita aukkoja mittausdatassa eräässä anturissa enkä saa kyseistä toistettua eri zoomaustasoilla ainakaan toistaiseksi.

Mikä zoomaustaso näissä esimerkkikuvissa sinulla on käytössä?

Tässä kuvaajassa oli täydet kaksi vuotta. Kun hiirellä valitsemalla zoomasin aukkoon, se näkyi edelleen, muistaakseni identtisenä. Ja kun päivitin kuvaajan, aukko hävisi.

Ainakin pari kertaa olen aukon nähnyt ja ainakin yhden kerran olen zoomannut ja nähnyt sen edelleen. En voi siis väittää, että tämä bugi olisi helposti toistettavissa. Varmaankin aukko on huonoa tuuria ja sen toistaminen vielä huonompaa.

Voin kokeilla silloin tällöin ja raportoida, jos ilmiö toistuu.

image
Eilen ilmestyi kummallinen tasan tunnin mittainen aukko jokaisen anturin dataan Ruuvi Stationista katsottaessa. Viimeinen mittauspiste on klo 11:16:58, ja seuraava klo 12:16:58, mutta tuossa mittauspisteessä ei ole dataa. Näkyy vain tuo kellonaika kun hiirellä menee tuosta yli. Seuraava lukema on klo 12:19:18. Ei ole talossa ollut mitään sähkö- tai nettikatkoja, ja kännykällä sain ladattua historiat tageistä tuoltakin ajalta. Ei auta vaikka miten zoomaisi tai sivua uudelleen lataisi. Aukko on ja pysyy. Eli joku musta aukko syönyt datat tuon tunnin ajalta.

Hei @TapaniV , mitä csv tiedosto näyttää tuolla ajanjaksolla? Onko mittauksia?

@Marko
image
Tuossa ote taulukosta. Tullut minuutin välein lukemia klo 10:57 asti, sitten seuraava klo 11:12, ja hyppy 12:27 asti. Sen jälkeen on menty vartin välein seuraavan aamun klo 8:26 asti, jonka jälkeen taas minuutin välein.

Ja tosiaan kun Ruuvi Stationista katsoo, niin se näyttää “tyhjän” pisteen klo 12:12 kohdalla:
image

Minulla on siis yhteensä 5 tagia ja Gateway, ja Pro tilaus aktiivisena. Kaikissa lukemissa näkyy tämä sama aukko ja poikkeama lukemien välissä, eli olisiko tuo Gateway nyt sitten kiukutellut jotain?

Hei @TapaniV kyllä se siltä äkkiseltään vaikuttaisi, että Gatewaylla on ollut kenties jotakin ongelmaa saada lähetettyä kerättyä mittaustietoa pilvelle. Näillä tiedoilla ei vielä osaa arvata syytä. Näkyykö näitä aukkoja uusissa mittauksissa? Ja jos näkyy niin jutellaan lisää asiakaspalvelun sähköpostin kautta.

Tuo on ensimmäinen ja ainoa aukko minkä olen huomannut, mutta huomasin juuri, että 13.11 neljän maissa on graafissa taas siirrytty tuohon dataa vartin välein moodiin, mitä on kestänyt n. 14 tuntia ja sitten on taas minuutin välein mittauspisteitä.


Näkyy tuossa käyrässä aika selvästi mittausvälin muutos, kun nyt tarkemmin katsoo. Pistän postia, jos saisi vaikka debugattua mikä mättää :slightly_smiling_face:

1 Like