230V huippuimurin virran rajoitus

Terve!

Talvi tulossa ominaisuuksineen - eli vähäisellä käytöllä oleva huippuimuri jäätyy joskus pakkasella, sulaa kyllä itsekseen kun puuhella on ollut tulilla pari tuntia.

Pitäisi estää moottorin/säätimen tuhoutuminen jos huippari onkin jäässä ja jumissa --> väliin ilmeisesti PTC sulake tai vastaava resetoitava, mutta kuinka mitoitetaan ettei haittaa käynnistymistä?

Moottori 230V 90W, tarkempia tietoja saan kun käyn katolla.

Koska teollisuuden voima pyörittää laitetta, ota yhteyttä osaavaan LVIS yritykseen. Et varmasti ole ainoa kyseisen ongelman kanssa.

Ratkaisu voisi olla parempi moottorin ohjaus boksi, joka osaa irrottaa jos on järjestelmä jäässä.
Jos kyseessä olisi oma ongelma, etsisin sellaisen purkin, joka osaa ilmaista, että nyt on puhallin jäässä ja sen jälkeen tarjoilisin lämpöä varislinnuille. Mikäli huippari tarvitsee oikeasti saada siirtämään ilmaa.

Itse eristäisin huipparin putken lämpöeristeellä, kuten se kuuluukin tehdä, niin ei olisi jäätymisongelmaa.

Op via google translate:
Hey!

Winter is coming with its features - that is, a top vacuum cleaner with little use sometimes freezes in freezing weather, it does melt on its own after the wood stove has been on fire for a couple of hours.

It should prevent the motor/controller from being destroyed if the speeder is frozen and stuck → apparently a PTC fuse or something similar needs to be reset, but how do you measure it so it doesn’t hinder starting?

Motor 230V 90W, I will get more detailed information when I visit the roof.

Reply: Since the power of industry runs the device, contact a competent HVAC company. I’m sure you’re not the only one with that problem.

The solution could be a better engine control box that can disconnect if the system is frozen.
If it were my own problem, I would look for a jar that can indicate that the fan is now frozen and then I would serve heat to the crows. If the hopper really needs to move air.

Personally, I would insulate the whipper pipe with thermal insulation, as it should be done, then there would be no freezing problem.