Virta-, jännitemittari + loggeri

Idea: haluaisin mitata rc-kilpa-auton akun purkuvirtaa ja jännitettä ajon aikana jotta voisin vertailla eri akkuja, moottoreita yms. Loggeri tarvitaan koska haluaisin datan kätevästi tietokoneelle jatkojalostusta varten. Ajattelin käyttää joko AtTiny tai AtMega mikrokontrolleria, koska niiden ohjelmoimiseen minulla on laitteet valmiina. Auton akun jännite vaihtelee 8,4-6V välillä ja virtaa saattaa hetkellisesti kulkea yli 100A. Yhdellä akulla ajetaan yleensä 5 min. Virtaa ajattelin mitata hall-effect ACS758 150A sensorilla. Jännitteen mittaus käsittääkseni onnistuu yhdellä vastuksella ja tietysti koodinpätkällä. Tietojen tallennuksen ajattelin suorittaa sd-muistikortille. Tavoite olisi saada piiristä mahdollisimman pienikokoinen ja kevyt.

C-kieltä joudun kyllä opiskelemaan tässä projektissa, mutta kyllähän sitä oppii jos vaan intoa riittää.
Mikä mikrokontrolleri minun kannattaisi valita?
Muita kehitysideoita?

ACS758 Datasheet

Jännitteen mittaus tapahtuu kahdella vastuksella eli jännitten jaolla.

Ja mikrokontrollerin saa valita itse miten haluaa. Joku Mega missä on JTAG voisi olla vaihtoehto, mikäli löytyy JTAG mokkula.

Itse pidän ATMega(4|8|16|32)8 mikrokontrollereista. Saa lyödä 20 MHz:n kiteen kylkeen. Muistaakeseni SD-koiran saa kiinni SPI väylään. Tarvitset myös kaksi ADC linjaa anturin ja jännitteen mittaukseen.

Eikä se C niin pelottavaa ole. Reunasta vain liikkeelle. Ensin LED vilkkuun ja sitten ADC kuriin ja lopuksi ottaa SD-kortille jonkin tiedostojärjestelmän haltuun.