Perustarvikkeet kotona

Mitä teillä on aina varastossa? Itse olen vasta aloittamassa koko harrastusta, mutta ajattelin että kokoan jonkinlaisen setin osia heti aluksi. Ei sitten tarvitse aina tilailla yhtä vastusta kerralla yms.

dx.com/p/1-4w-resistance-metal- … ack-121339
dx.com/p/3-pin-triode-transisto … ack-132760
dx.com/p/aluminum-electrolytic- … ack-132738
dx.com/p/electrical-power-contr … ack-134101
dx.com/p/plastic-iron-push-butt … pcs-149176

Nuo on nyt aluksi tarkoitus tilata. Sitten myös jonkinlainen lokerikko että osat pysyvät järjestyksessä.

Itse olen koittanut pitää pientä määrää bonkkia(* aina josta kannibalisoida sitten osia. Mutta tuo setti on ihan hyvä aloittamiseen. Tarpeen määrittää usein harrastuskohde. pintaliimavastukset voivat olla turhia putkimiehelle ja putket FPGA:n kanssa puuhaavalle.

Erilaiset liittimet, johtoa ja kotelot ovat muuten sitten aina kadoksissa. Ja palikoita hankkiessa, osta aina 10 tai sata kappaletta.

Tärkeämmät investoinnit ovat kunnon kolvi, imusukkaa, kärkiä kolviin, eri vahvuista tinaa, pienet meisselit pihtejä, atuloita, plektroja koteloiden avaamiseen.

(* Bonkki on elektroniikkaa, joka on rikki, tekee jotain muuta kuin pitäisi tai sitten vain ei ole käytössä. Se myös sikiää uskomattomalla vauhdilla.