Pandaboard Ipadille tarvetta

Hei,
kyselisin onko kukaan aloittanut minkäänlaista pandaboard projektia (pandaboard.org)? Mietiskelin vaan, että nyt kun ipad ja muut kosketusnäyttöpadit/kirjanlukijat ovat muodissa olisi sangen mieltä ylentävää jos joku teistä oikeasti osaavista viitsisi tehdä jonkun pienen pläjäytyksen liittyen tuon pandaboardin soveltuvuudesta pienin modauksin hyvän/laadukkaan pad kompuutterin sydämeksi?

Käsittääkseni joku tuolla pandaboard.org sivustolla on moisen aloittanut, mutta ainakaan minun koneella kyseinen linkki ei toiminut.

Itse en keksi minkälaista kontribuutiota projektille voisin antaa, koska elektroniikka- ja softaymmärrykseni on P=UI & “Hello world” tasolla. (köyhäkin olen :wink: )

Mitä tulee tämän threadin paikkaan, adminit varmaankin osaavat siirtää tämän sille kuuluvaan lokeroon!

Tuo panda lienee sukua Beagle Boardille, jonka IGEPv2-kloonin kanssa olen ollut jonkun verran tekemisissä. Tuollainen lankku sopii hyvin sellaisiin sovelluksiin, missä halutaan pienikokoinen ja vähän virtaa kuluttava PC esimerkiksi jakamaan dataa web-serverinä. Tablettikäytössä tulee heti vastaan ne tablettien suurimmat kompastuskivet: näyttö, akku ja kotelointi. Tuon trion optimointi ei ole alkuunkaan triviaalia.

Kotelointi ei todennäköisesti tule olemaan ongelma riippuen toki ominaisuuksista joita padiin tahdotaan. (kotelon voi jyrsittää vaikkapa teräs/alumiinikökkäreestä lähimmässä amatsussa harjoitustyönä, itse toki pitää suunnitella) Näyttöjä noihin pitäisi saada ihan bulkkikamana, mutta edullisen hyvän löytäminen saattaa olla hankalaa kuten totesit. Suurimmat ongelmat mitä kuvittelisin on tuo sinunkin mainitsemasi akku, eli mistä löytää tarpeeksi litteitä ja kestäviä yksilöitä. Lisäksi jos siihen tahtoo puhelinominaisuuden on antennin teko ainakin itselleni todella hankalaa jo ajatustasolla. (en tosin tiedä tuleeko tuommoisissa gsm paketeissa mukana antennit ja muu härpäke, tosin koko saattaa olla jo sitä luokkaa, että padiin sitä ei saa mahtumaan kirveelläkään)

Niin ja hintaahan tälle laitteelle kyllä alkaakin sitten kertyä, eli ei mielekäs jos tahtoo hinnassa säästää…