Painonappi matriisi kosketinsoittimeen

Hei!

Olen uusi foorumilla ja kaipailisin neuvoja tulevaa projektiani varten.
Tarkoitus olisi rakentaa kosketinsoitinohjaimeen painonapeista presettien valitamatriisi.
Tällainen löytyy lähes jokaisesta kosketinsoittimesta. Digikeystä saisi tismalleen samanlaisia painonappeja kuin oheisessa klassikkosyntetisaattorissa vuodelta 1981.
koti.welho.com/jkannine/polysix03.jpg

Kysymykseni koskee ledejä koska en ymmärrä niiden toimintaperiaatetta tuollaisessa painonapissa.
Ne pitäisi saada palamaan siten että ainoastaan viimeksi painettu jää palamaan. (eli kun painaa seuraavan napin niin edellinen sammuu)
Niille siis pitäisi rakentaa erillinen kytkentä?
Tästä löytyy tuon kytkimen detaljit:
e-switch.com/Portals/0/Series_Pdf/5500.pdf
(eli tuo 1 ledillä varustettu malli)

Itse matriisiin, (10-20 nappia, en ole päättänyt) on olemassa valmis tehdastekoinen midi-ohjain eli sitä elektroniikkaa mun ei tartte rakentaa. Riittää kun kytken painonappien 2 napaa ohjaimeen sulkemaan hetkellisesti virtapiirin.

En yhtään osaa sanoa onko tämä superyksinkertainen-mahdoton vai jotain siltä väliltä…noloa…
Olen kiitollinen kaikista vinkeistä!!!

Jari

Mielestäni melko kunnianhimoinen jos ajatellaan, että ensimmäiseksi projektiksi :slight_smile: valitettavasti en osaa sinua neuvoa, koska itsekin olen hyvin aloittelija… mutta toivottavasti joku täällä osaa:)