Nollasta liikkeelle. vinkkejä kaivataan

Elikkäs mitäs opuksia / oppaita kannattaa ruveta tutkiskeleen. kiinnostusta löytyis, ja arduinokin ois tulossa… Mut näist hommista ei oo kyllä sitten pienintäkään käsitystä… Joten hieman tarttis varmaan opetella perus asioita ettei saa tuota arduinoa heti rikottua…

entäpä mitä komponenttejä ja tarvikkeita tällänen alottelija vois hommata? Kauppoina varmaankin Bebek, partco, ja sparkfun näin alkuun… Muutama ledi, kolvi ja tinaa ois ihan hyvä olla olemasa… niin ja leipälautatietty…

Eli hyviä vinkkejä otetaan vastaan… oppaista ja alottelijalle suunnatuista projekteista ois varmaan hyvä alottaa…

Itsekkin aika aloittelija olen, Mutta minulle on eniten ollut apua youtubesta Makemagazinen “how-to tuesday” videoista ja muista makemagazinen videoista. Arduino siis alustana. Asiat kerrotraan hyvin selkeästi englanin kielellä. Suomenkielinen huvä opas sulautetut. Löytynee jokaisesta suomen kirjastosta, vähintäänkin tilaamalla.

Näillä olen aika hyvin päässyt alkuun, ylipäätään tuo youtube on hyvä paikka ohjeille. :slight_smile:

Sulautetut löytyy omasta kirjastosta, on tarkistettu :slight_smile: Ja aavistuksen tutustunutkin… Pari mielenkiintosta ptyötä…

Englanti nyt ei itsellä taivu, mutta on sitä silti jonkun verran väännetty php:n ja kuvankäsittelyn kanssa enkku oppaistakin, niin miksei tätäkin voisi yrittää opetella in english… Arduinon omilta sivuilta varmaan saa kans alkuun hyvää ohjetta, jos saa googlen suomesta mitään selkoa…

Entäs sähköoppi puolessa, mihin kannattaa tutustua, lähinnä in finnish…

Ylensä alotan uuden opettelun aina väärästä päästä, niin aattelin kerrankin tehdä poikkeuksen ja kysellä ensin :stuck_out_tongue:

Kiitos sarviselle vinkistä :wink:

No tuo sähköoppi voisi olla mullakin seuraavana opiskeltavana, tähän mennessä osaan ihan peruskomponentit ja ymmärrän voltit watit ja ampeerit.

Yksi lähestymistapa voisi olla että etsisi jostain KUNNOLLISEN lapsille trakoitetun sähköoppisettin. Joskus nuorempana tällaisen sain, siitä löytyi komponentteja ihan transistoreihin asti, taisipa yksi mikropiirikin olla. Olin kuitenkin liian nuori enkä ymmärtänyt mitään, joten komponentit ja ohjekirjahävisivät. Harmi :confused:

Näitä kunnollisia vaan ei enään taida saada kun kaikki näkyy olevan näitä patteri kiinni lamppuun ja wow!? tyylisiä… -Tiedä sitten.

Serkkuni sai otta koulussa valinnaiseksi kone ja sähköopin, tätä ei meidän pienestä koulustamme löytynyt. Olen tästä erittäin kateellinen. :slight_smile: Toisaalta mitä olen kuulostellut löhtevät ihan niin perusteista että saaattaisin turhautua.