Launchpad ja Mac?

Uutta konetta hankkimassa ja maccihan siellä himottas. :smiley:
Yksinkertaisesti: Asennan (macciin) virtualboxiin windowsin ja sinne sitten ccs:n Ja toimiiko se ihan suorilla näin? Voisiko olla?

Lisäksi mietityttää, saanko androidia ja maccia pelaamaan samassa joukkueessa, vai meneekö kännykkäkin vaihtoon. Noh, se ei taida tälle foorumille kuulua!

Itsehän olen käyttänyt Macbookkia jo pari kolme vuotta eikä Windows/Ubuntu -kentälle ole enää paluuta. Virtualboxin kautta pitäisi onnistua ja jos jotain ongelmia nyt jostain käsittämättömästä syystä syntyy, niin ainahan voit Bootcampilla asentaa Windowsin omalle osiolleen.

Androidista en tied√§ mit√§√§n, mutta aiheesta l√∂ytyy runsaasti lontooksi hakusanalla ‚Äúandroid and mac os x‚ÄĚ.

Suosittelen :wink:

Jos saa oman mielipiteen näin sanoa, niin miksi hankkia mac jos käyttötarve on tosiaankin hieman open-sourcemainen (ccs on eclipse pohjainen jne). Maccihan on tavallaan suljettu järjestelmä ja joutuu kikkailemalla asentamaan mitä sitten tarvitsee jos ei ole applen ohjelma suoraan. En näe tässä niinkuin järkeä :smiley: Ei ole mitään maccia tai applea vastaan, mutta kannattaa aina konetta hankkiessa miettiä mihin sitä todella käyttää. :slight_smile:

PC:ll√§ olen ik√§ni hommaillut ja tarve ollut aina asennella v√§h√§n sit√§ sun t√§t√§ ja voin kuvitella ett√§ macill√§ t√§m√§ ei ihan niin vain k√§visik√§√§n. Tokihan on virtualboxit jne, mutta siis ett√§ asentaa ohjelma ett√§ voi asentaa ohjelman joka ehk√§ toimii? Sanokaa viisaammat kantanne ketk√§ tied√§tte, mutta m√§ sanon ett√§ ‚Äėya dawg, i installed a software in ya software so you can run that software while running this software‚Äô :smiley:

Jos on PC mies, eikä näemmä ole minkäänlaista tietämystä Maceista, niin antaa itsestän huomattavasti fiksumman kuvan itsestään, kun ei kommentoi mitään :slight_smile:.

Heh :smiley: Noo mutta nythän sulla on hyvä paikka oikaista näkemyksiäni? Onko päätelmässäni mitään perää? Tämä mielipide on muodostunut vain ajan saatossa eri foorumeita ja artikkeleita lukiessani :slight_smile:

Kyllähän mäcci siinä käy missä pc:kin.
Jos suljettuja järjestelmiä pelkäät/karsastat niin mitä teet windowsilla? :stuck_out_tongue:

Macci on kyllä yliarvostettu brandi normaali-ihmisten keskuudessa, ei se oikeasti ole sen intuitiivisempi tai turvallisempi käyttöjärjestelmä mitä microsoftin vastineet tai muut *nix-pohjaiset.
Maceissä rauta on ylihinnoiteltua ja hyvinkin suljettua, mikä tahansa näytönohjain ei esimerkiksi kelpaa mäcille. Pelkästään tuetut mallit sopivat (ilman kikkailua).

Itse käytän seiskaa, koska se tuli koneen mukana. Siitä huolimatta en aja seiskassa juuri mitään noita kehitysohjelmia vaan virtualboxissa xp:ssä hoidan moiset tehtävät. Näin on helppo varmistaa ettei missään vaiheessa uutta kokeillessa sössi pääkäyttistä, vaan korkeintaan helposti varmuuskopioitavan virtuaalikoneen.

Noh, Windowssiin jurppiinnuin jo aikaa sitten. Seiskasta en pidä, ja kasi taas sopii ehkä enempi vaan tabletteihin. :slight_smile:
Ubuntullahan tässä nyt on viime vuodet menty, viereiseen lohkoon tosin asennettu seiska että voi tolla launchpadilla ohjelmoida. Muuhun en seiskaa käytä.

Mun mielestäni kun seiska on valovuosia jäljessä mac:sta / ubusta.
Noh miksi ei ubuntu? :mrgreen:
Macin koneissa houkuttaa:
-kosketuslevy,

• koneiden koko,
  • juuri sille raudalle tehty k√§yttis,
    -loistava käyttis joka on mielestäni jopa ubua edellä.
    -Lisäksi kyllähän tästä ubuntusta löytyy sanottavaa, mutta varmaan löytyy macistakin…
    -Uteliaisuuttani haluaisin kokeilla

Loppujenlopuksi ei tuossa hinnassa ihan hirveästi ilmaa ole. Muilta valmistajiltahan on tulossa näitä ultrabookkeja, joiden hinnat (muistaakseni) pomppaa applen ohi…

Mutta siis, pitäisi toimia virtalboxissa?

Tuohan oikeastaan aika hyvin kiteytti koko ajatuksen. Tästähän voidaan vääntää kättä vaikka kuinka pitkään eikä silti löydy loppua. Internet on täynnä tappuran ja tulikiven katkuisia keskusteluja Windows/Linux/Mac -käyttöjärjestelmän paremmuudesta verrattuna kaikkiin muihin. Koitan siis vain sanoa, että jokaisella voi olla korkeintaan mielipide joka on ihan yhtä oikea kun kaikki muutkin.

Minun mielipiteeni on se, että tämä on parasta mitä minulla on koskaan ollut. Ainoa järkevä tekosyy olla ostamatta Macia on se, että tarvitsee koneella tehdä pääsääntöisesti jotain vain ja ainoastaan Windowsissa toimivalla softalla. Esim. pelit tai ammattiin/harrastukseen tarkoitetut sovellukset joille välttämättä ei löydy korviketta.

Ja niinkuin sanottua, bootcamp ja/tai virtualbox toimivat aina jos jostain syystä jotain Windowsilta sattuu haluamaan.

Juu, Kiitoksia! :wink:
Macciin mennään…