Käräytinkö Arduinoni?

Olen täydellinen vasta-alkaja, joten olen tuomittu tekemään kauheita aloittelijan virheitä. Tein vuorenvarmasti ensimmäisessä Arduino-kokeilussani virtapiiriin oikosulun. Tämän jälkeen en ole pystynyt lataamaan IDE:stä koodia piirilevylle (käytössä Arduino Nano). Saan herjan avrdude: stk500_recv(): programmer is not responding. Uploadin aikana Arduinon RX-ledi välähtää kolme kertaa.
Miten voin varmistua, onko Arduinoni kärähtänyt vai onko olemassa jokin keino korjata ongelma?

Ihan ensimmäisenä kannattaa koittaa vaikka käynnistää kone uusiksi ja katsoa että auttaisiko se… Lisäksi kannattaa katsoa, että onhan kaikki asetukset kunnossa, muun muassa Tools -> Board -> Ja täältä että on oikea alusta valittuna jne (tietty että käytössä on Arduino IDE)…

Edit: Ja tuli vielä lisäksi mieleen, että kannattaa käyttää myös Arduinolta jännitteet pois eli jos jännitteen syöttö USB johdon kautta, niin irroittaa USB johtimen ja laittaa takaisin…

Kiitoksia vinkeistä, mutta eivät auttaneet. Luulen, että tuhosin Arduinon, koska ohjasin vahingossa 12 voltin virran GND-pinnin sijasta D-output-pinniin. Yritin tehdä omin nokkineni painiketoiminnallisuuden oheiseen virtapiiriin: canon-hf100.blogspot.com/2009/07 … ol_09.html

En tosiaan ymmärrä sähkön ABC:sta yhtään mitään, joten sooloilu johtaa välittömästi tällaisiin tuloksiin. No, tästä tietämättömyyden alhosta ei voi mennä kuin ylöspäin :slight_smile:

Jep.
Jos 12V on mennyt IO:lle, niin 99% varmuudella piiri on hajalle.

Yleensä ne lähtee kohtuu näyttävästi tollasessa tilanteessa niin, ettei epäilyksiä jää :slight_smile: