GSM moduuli

Mistähän löytyisi joku hyvä moduuli mihin kun syöttää kärkitiedon releeltä niin se lähettää viestin tai soittaa etukäteen ohjelmoituun numeroon? Tietty sais olla vielä suht helposti ohjelmoitavissakin…
RS232 systeemeistä en kyllä tajua mitään, semmosia rx ja tx pläjäyksiä kyllä löytyisi. Tietty semmonenkin käy jos siihen sais helposti jonkun osan jolla tuo kärkitieto muutetaan rx/tx muotoon? Ehdotuksia? Vai pitäskö vaan ettiä jostain vanha nokialainen ja tehdä siitä? :mrgreen:

Moi

Vähän on myöhässä vastaus… Olen käytetellyt tämmöisiä:

szmellow.com/English/Product … ow_52.html

Hinta oli jotain 30 euron alle. Tässä on GPRS, joten tavaraa saa tarvittaessa
myös nettiin.

Luulen, että jostain voisi saada halvemmallakin.

Mitäs tuo vaatii ympärilleen että toimis sen kärkitiedon perusteella ja miten ton saa ohjelmoitua?

Olen käytellyt Arduinon alustaa ohjelmointiin; helppoa sinänsä. ML8011 vaatii 4.0V käyttöjännitteen, ja kun kyseessä on GSM-laite, niin poweri pitää tehdä niin että pystyy vastaamaan ainakin 1 ampeerin lyhyeen virtapiikkiin. Tämä onnistuu joko käyttämällä datalehdessä mainittua regulaattorikytkentää tai sitten 2 euroa maksavaa valmista moduulia e-baysta. Vaatii ohjelmointia, totta kai.

Jos ei ole rahasta kiinni, niin jokin englantilainen firma myy juuri tarvitsemaasi laitetta hintaan suunnilleen 75 puntaa. Kaivan firman osoitteen jos valmis ratkaisu kiinnostaa.