Graafit iOS-appissa

Hei,
sain tänään postissa ekat RuuviTagini ja koska nyyppä olen, niin kyselen seuraavaa: kuinka saan iOS-appissa graafit näkyville? Olisi kiva nähdä historiadataa lämpötilasta ym. Luin jostakin, että tagiin pitäisi myös päivittää firmis?
… jari

Moi,

iOS ei voi skannata taustalla kuten Android, joten iOSissa graafit vaativat beta-asteella olevan firmiksen. Beta-firwaressa pitää huomioida että muihin sovelluksiin kuten Espruinoon tai Eddystoneen ei voi päivittää enää muutoksen jälkeen, mutta muihin Ruuvi 3.x -firmwareihin voi.

Lisäksi virrankulutus tuossa firmwaressa on isompi, patteri kestää noin 6 kuukautta kun tag on yhdistettynä iOS-laitteeseen. Yhteyden aikana muut laitteet eivät kuule yhdistettyä tagia, iOS-applikaatio siis omii tagin itselleen.

Ohjeet päivitykseen on osoitteessa Ruuvi Station iOS (0.4). Charts for connectable firmware .

Hei, eipä onnistunut ohjeiden mukainen firmwaren päivitys. Puhelimen selaimessa (kokeilin sekä Safaria että Chromea) tulee prompti “ladataanko ruuvi_firmaware_dfu_2.5.9.zip” ja ainoa vaihtoehto on “lataa”. Tiedosto menee varmaan jonnekin iCloudiin, mutta nRF connectia ei tarjota vaihtoehtona. Alla on iOs 13.3.1.

Sikäli harmillista, että näiden graafien tulo puhelimeen oli mun ostopäätöksen takana. Tagit tulivat tänään, mutta ilmeisesti niissä on ollut vanha firmis? Muuten vaikuttaa asialliselta vehkeeltä ja appsikin näyttää kivalta.

Moi Juha,

jos iOS-puhelin ei avaa automaattisesti tiedostoa nRF Connectilla, päivityksen voi ladata myös käyttämällä Document Pickeriä. @henri osaa ohjeistaa tarkemmin jos tarve vaatii.

Lisäksi graafit iOSissa vaativat tuon yllä olevassa Ruuvi Station iOS (0.4). Charts for connectable firmware 3.x beta-firmwaren. Huomaathan että 3.x -firmware kuluttaa tagin patterin noin puolessa vuodessa ja vaihto takaisin 2.x firmwareen ei onnistu ilman Ruuvin devkittiä, mutta teemme virtaoptimoidun päivityksen kevään aikana.

1 Like

Kiitos nopeasta vastauksesta. En saa sitä zippiä avattua nRF:ään iOS:n Files (Tiedosto) utilityn kautta. Jos @henri osaa neuvoa oikeaan suuntaan, niin apu on tervetullutta.

Hyvä, että muistutit tuosta virrankäytöstä. Päivitänkin uuden, mikäli se onnistuu, vain yhteen tagiin. Ja loput sitten kun virtapihi firmis ilmestyy.

Moi @Ju-ha, näin tosiaan on päässyt käymään, että iOS 13:ssa selain ei ehdota tiedoston avaamista nRF Connectissa suoraan. Päivitettyä ohjetta seuraamalla pitäisi onnistua:

Firmware Update

1 Like

Yes! Nyt on firmis päivitetty ja näen graafeja, suuret kiitokset. Asiakaspalvelu 10/10.

Uusissa ohjeissa avainkohta mulle oli “choose Downloads from top right corner of the screen to show the downloaded file”, koska olen torvi.