Gatewayn liittäminen Azure IoT Hubiin

Tarkoitukseni on liittää gateway Azure IoT Hubiin MQTT yhteydellä. Olen lukenut ohjeita (Understand Azure IoT Hub MQTT support | Microsoft Docs), joiden mukaan täytin MQTT-tiedot. Salasanan loin Visual Studio Coden avulla (SharedAccessSignature).
En kuitenkaan saa yhteyttä toimimaan IoT Hubiin.
Osaisiko joku kertoa miten kyseiset tiedot kuuluu laittaa ja mikä meni pieleen?

Google translates as: My intention is to connect the gateway to the Azure IoT Hub via MQTT. I have read the instructions (Understand Azure IoT Hub MQTT support | Microsoft Docs) to complete the MQTT information. I created the password using the Visual Studio Code (SharedAccessSignature).
However, I am not allowed to connect to the IoT Hub.
Can anyone tell me how that information should be put and what went wrong?

Olen itse tuskaillut saman asian kanssa jo monta päivää.

Löysin ainakin nämä langat aiheesta:

Minulla on varmasti toimivat fieldit Server, Port, User name, Password ja Client name kenttiin, testasin siis erillisellä MQTT clientillä ja saan datan lähetettyä Azure IoT Hubiin ikään kuin laitteena.

Sinulla esim. Server field on väärin, siellä pitäisi olla lopussa vielä /device/?api-version=2018-06-30 (huom EI sinun deviceid, vaan oikeasti kirjaimellisesti “device”)

username ja password varmaan oikein.

Topic on väärin, IoT Hub ei tykkää jos dataa ei lähetetä oikealla topicilla:

devices/{device_id}/messages/events/

custom prefixillä saa tuon. Itse laitan vielä “mac=” loppuun.

Itse juuri nyt downgradesin v1.11.1 firmwareen, koska kuulemma oli ongelmia v1.11.2. Silti en saa toimimaan. Logejakaan en saa mistään irti.

Kiitos vinkeistä!
Sain tuon yhteyden muodostettua näillä tiedoilla ja v1.11.1 firmwarella.

Vaikuttaisi kuitenkin siltä, että itse gateway lähettää kyllä tietojaan IoT Hubiin mutta varsinaiset mittaustiedot jäävät puuttumaan. Nuo mac osoitteet ovat siis tagien osoitteita. Kokeilin myös ilman niitä samalla lopputuloksella.

Tässä vielä kuva Visual Studio Codesta.

Hyviä vinkkejä ja ehdotuksia otetaan vastaan.

Mittaustieto on tuossa “data”-merkkijonossa, se on koko Bluetooth-lähetys.

Sen purkamisesta on kerrottu enemmän dokumentaatiossamme: https://docs.ruuvi.com/communication/bluetooth-advertisements

OK. Täytyy jatkaa tutkimuksia siis Azuren puolella. Saan kyllä monenlaista tietoa näkymään siellä mutta juurikin nuo lämpötila yms. tiedot ovat vielä hakusessa.
Tässäkin tietysti voi valaista tietämätöntä eteenpäin.

Sain itsekin vihdoin toimimaan downgradetulla firmwarella. Hoidan bluetooth broadcastin decoodaamisen Azure funkkarilla ja GitHub - ruuvi-friends/ruuvi-decoders: Decoders for extracting data from Ruuvi raw payloads

1 Like

Azuren päässä IoT hubin perään Azure Function App ja sinne funktio tuolta GitHubista purkamaan data-kentän merkkijono erillisiksi mittauksiksi.

1 Like