DX:n Bluetooth-moduuli tutuksi - osa1

moduli tunnistuu usb bt laitttena kunkäy nitkuttelemassa pstoolilla moden usb:si. Olettaisin että jos ttl uartti muutetaan usbeeksi niin uartti ei ole senjälkeen käytössä.

idea! joku näppärä bitinnyplääjä väänt’ää modulille firmwaren jossa usb-ttl uart ominaisuus! hommahan mennee mikäli olen oikein asian ymmärtänyt siten että piirisarjan oman firmwaren päälle käännetään oma käyttöliittymä.

Löytyykö tälle joku kehitysympäristökin? :astonished:

osa2 on linkki bluesuiten lataukseen, en nyt ihan satavarmaksi muista oliko siinä kehitysympäristö mukana ja ei ole sitä nyt asennettunakaan. jos ei ole niin ystävämme google auttaa hakusanalla bluelab 4.1

em. linkin takaa löytyy kun aikansa klikkailee myös piirisarjan firmware.

Kuulopuheiden mukaan käännetty firmware pitäisi mennä moduliin heittämällä spi portista sisään kuitenkin siten että debug ei saa olla käytössä.

Eräs rp:n lukia aikoi tutkailla tarkemmin kääntäjä asiaa, hän varmaankin kommentoi jos sai homman toimimaan.

Itse en kerkeä lähiaikoina tätä alkaa testaamaan, testatkaa ja kirjoittakaa vaikka artikkeli tai kaksi asiasta…
Softapuolikuntoon ja vaikka lämpöanturi kiinni niin tässä on edullinen langaton mikro-ohjain joka lähettää lämpötilaa bluutuutin yli.
jos modulin mekaaninen kytkentä tuottaa harmaitahiuksia niin olen piirrellyt pikkulevynpalan jolla modulin saa muutettua jalalliseksi muistaakseni dip32 mitoille tahi vieläkö entorpialla on protolevyjä tähän.

btw. tätä modulia kutsutaan myös kojootiksi.

http://pfalcon-oe.blogspot.com/2012/04/opensource-sensor-node-firmware-for.html saattaapi olla jotain juttua…

Oliko tuossa muuten footprinttiä mukana?

bt.mod …

Kerros nyt miten saan tuon footprintin käyttöön, kun cvpcb ei löydä koko bt:tä enkä keksi miten avaisin tuon mod-tiedoston. :blush:

Kolmas nappula vasemmalta >> add jne…

bt-mod.jpg