DC-moottorin ohjauspiiri 4WD robottiautolle

Olen vaihtamassa robottiauton alustaa ja jatkossa voimanlähteenä ovat DC-moottorit. Ajattelin tehdä itse moottorinohjauspiirin, mutta tutkittuani asiaa alan olla ymmälläni vaihtoehtojen määrän kanssa. Moottorit mitkä minulla on tässä vaiheessa kiikarissa ottavat 7,2V jännitteellä maksimissaan 0,42A virran.

Ensimmäinen ajatus oli tietenkin perinteinen H-silta toteutettuna aksiaalisilla komponenteilla. Tästä varmaan kannattaa lähteä? Kuitenkin jos neljää moottoria pitää ajaa, niin kortille alkaa tulemaan kokoa aika paljon. Sitten aloin katsomaan moottorinohjaukseen tarkoitettuja IC-vaihtoehtoja, mutta en osannut siitä viidakosta seuloa kandidaatteja. Sitten on vielä erikseen näitä ratkaisuja, missä mottorinohauspiirissä on oma mikro-ohjain tuomassa lisä-älyä ohjaukseen.

Miten tässä kannattaisi edetä? Kannattaako suunnitella oma yksinkertainen H-silta, vai monimutkaisempi käyttäen erillisiä ohjainsiruja vaiko suosiolla ostaa joku kaupallinen ratkaisu?

Tehdäänpäs saman tien korjauksia omiin jorinoihin. Olen selvitellyt asioita litää on ilmennyt, että enisnnäkin saman puolen moottorit ovat kytketty rinnan, joten ohjauspiirejä tarvitaan vain kaksi. Toiseksi virtapiikit ovat moottoreilla jopa 14A luokkaa, joten niiden kesto pitää ottaa myös huomioon.

Pitääkö olla millanen jarrutus?
Tuo jarrutuksen tarve tiputtaa kyllä rele + fetti ratkaisun pois. Eli H-Silta varmaan olis helpoin, ellei sitte valmiita piirejä löydy, joka kestäisi tuon piikkivirran.

En tosin noista valmiista H silta piirestä löytäny piikkivirran kestoa.
esim: search.digikey.com/scripts/DkSea … 1HFP-TR-ND
Data: rohm.com/products/databook/m … 621x-e.pdf

Edit tossa tollanen 1.5A ja 3A piikki clippauksella
search.digikey.com/scripts/DkSea … 8428KOS-ND
data: toshiba.com/taec/components2 … /11177.pdf